ساخت 20 خانه محروم در اراک توسط سپاه/پرداخت بیش از 14 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه اراک در گفتگو با خبرنگار  دیار آفتاب؛ با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بسیج سازندگی این شهرستان گفت: سال گذشته میزان تخصیص اعتبارات بسیج سازندگی این ناحیه مقاومت در حوزه اقتصاد مقاومتی معادل 14 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است که به 73 طرح اشتغالزایی اعطا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی به فرصت‌های شغلی ایجاد شده در طرح‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با اعطا این میزان تسهیلات برای 250 نفر اشتغال مستقیم و یک هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد شده است.

,

فرمانده سپاه اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی این شهرستان گفت: ساخت 20 واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در روستاهای شهرستان نیز بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در سال گذشته با هدف خدمت به محرومان و رفع محرومیت بوده است.

,

رضایی به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه نیز اشاره کرد و گفت: ایزوگام سقف خانه محرومان به میزان یک‌هزار مترمربع، ساخت غسالخانه، استخر آب کشاورزی، توزیع بیش از 500 سبد غذایی، توزیع 250 بسته فرهنگی در محله‌های هدف طرح «کرامت» و توزیع 100 بسته لوازم‌التحریر بخشی از اقدامات بسیج سازندگی اراک در سال گذشته بوده است.

,

وی افزود: اعزام 30 گروه جهادی هفت روزه در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی به مناطق محروم، برپایی 10 خیمه سلامت در مساجد حاشیه شهر اراک و ارائه ویزت و داروی رایگان، اعزام گروه‌های جهادی تخصصی بسیج مهندسین در عرصه‌های کشاورزی در قالب طرح «همگام با کشاورز» نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته بوده است.

,

فرمانده سپاه اراک تصریح کرد: در قالب طرح اردوهای جهادی و هجرت دانش‌آموزی برگزاری اردوهای جهادی یک روزه با حضور یک‌هزار و 310 بسیجی، برگزاری اردوهای جهادی سه روزه با حضور 100 جهادگر در راستای محرومیت‌زدایی فرهنگی و نیز برگزاری اردوهای جهادی دانش‌آموزی با حضور 110 دانش‌آموز و رنگ‌آمیزی 10 هزار مترمربع در طرح اردوهای هجرت 3 دانش‌آموزی نیز انجام شده است.

,

رضایی خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات تخصیصی برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه که توسط قرارگاه قرب سپاه انجام شده حدود 50 میلیون تومان بوده است.

,

انتهای پیام/

]
فرمانده سپاه اراک از ساخت 20 خانه محروم به همت جهادگران بسیجی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.