کاهش 15.6 درصدی داوطلبان کارشناسی ارشد در استان سمنان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز ملک زاده نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 دانشگاه سمنان در گفتگو با مرآت گفت: آمار کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 97 در استان سمنان، هشت هزار و 933 نفر است که نسبت به پارسال کاهش 15 و شش دهم درصدی را نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش آمار داوطلبان، نوبت‌های آزمون هم از چهار نوبت به سه نوبت کاهش یافته، افزود: از کل داوطلبان این آزمون در استان چهار هزار و 484 نفر را خانم‌ها و چهار هزار و 449 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

,

ملک زاده ادامه داد: آمار داوطلبانی که در نوبت صبح روز پنجشنبه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند چهار هزار و 179 نفر در 33 رشته و در نوبت بعد از ظهر یک هزار و 109 نفر در 64 رشته هستند.

,

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 دانشگاه سمنان افزود: در نوبت صبح روز جمعه نیز سه هزار و 645 نفر در 35 رشته در این آزمون علمی شرکت می‌کنند.

,

وی یاد آور شد: کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 97 در کشور، 791 هزار و634 نفر است که نسبت به پارسال کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

,

ملک زاده با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 روزهای ششم و هفتم اردیبهشت برگزار می شود خاطرنشان کرد: نتایج اولیه این آزمون دهه دوم خرداد و نتایج نهایی نیز دهه اول شهریور اعلام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 دانشگاه سمنان از کاهش 15.6درصدی داوطلبان کارشناسی ارشد استان سمنان خبر داد و گفت: این در حالی است که در مجموع آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سطح کشور 11درصد کاهش یافته است.