وای فای در کجای خانه بیشتر است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، بر اساس یافته‌های این فیزیکدان، دیوارها، درها و گوشه‌های خانه به طور قابل‌توجهی شدت سیگنال را کاهش می‌دهند. وی چگونگی اثرگذاری دیوارها و انعکاس‌ها بر شدت سیگنال را در منزلش تحلیل کرد و دریافت مرکز خانه نسبت به نقاط دیگر سیگنال شدیدتری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

«کول» برای ارتقای ارتباط اینترنتی‌اش به مدل‌های ریاضی متوسل شد و با استفاده از معادله «هلمهولتز»، آپارتمان خود را در برنامه‌ای موسوم به Matlab شبیه‌سازی کرد. در این شبیه‌سازی وی نقشه خانه‌اش را ترسیم و سپس یک رایانه و تقویت‌کننده مجازی خلق کرد.

,

 

,

کول پس از آزمایش وضعیت سیگنال تقویت‌کننده در مکان‌های مختلف منزلش دریافت امواج نه تنها توسط دیوارها و درهای بسته مسدود می‌شوند، بلکه در گوشه‌های منزل هم همین امر صادق است چون سیگنال هنگامی که از روی اشیا می‌جهد، شدتش را از دست می‌دهد.

,

 

,

این فیزیکدان توانست نقشه‌ای از شدت سیگنال وای فای را در داخل آپارتمان خود تهیه کرده و نشان دهد شدت سیگنال در مرکز منزل بیش از جاهای دیگر است.

,

انتهای پیام

]
«جیسون کول» از دانشگاه امپریال کالج لندن مکان‌های تقویت‌کننده وای فای را در تمامی منزل خود شبیه‌سازی و مرکز خانه را دارای بیشترین شدت سیگنال تعیین کرد.