نخستین کنفرانس ملی باستان شناسی هورامان برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، نخستین کنفرانس ملی باستانشناسی هورامان در روز یکشنبه 23 اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزار می شود . سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در این باره اظهار داشت : هدف از برگزاری این کنفرانس ملی ارائه نتایج پژوهش های باستانشناسی نجات بخشی در محدوده سد داریان در شهرستان سروآباد است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


او اظهار کرد: در این کنفرانس تعداد 12 سخنرانی ارایه می شود که به کشفیات دوره های مختلف باستانشناسی از دوران پارینه سنگی، دوره های روستانشینی و عصرآهن تا سده های اخیر می پردازند. علاوه بر این، نتایج بررسی های زمین شناسی، زمین ریخت شناسی و قوم باستانشناسی که در محدوده سد داریان انجام شده نیز ارائه می شود.

,
,


مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با مهم ارزیابی کردن این کنفراس ملی در راستای معرفی منطقه هورامان و استان، افزود: در این کنفرانس رئیس پژوهشکده باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و رئیس کل موزه ملی ایران و پژوهشگرانی از بخشهای مختلف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مراکز پژوهشی کشور حضور خواهند داشت.

,
,


 وی در ادامه گفت : این کنفرانس با همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج و با همکاری پژوهشکده باستانشناسی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، پژوهشکده کردستان شناسی و دانشگاه کردستان برگزار می گردد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان از برگزاری نخستین کنفراس ملی باستان شناسی هورامان خبر داد.