مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ارومیه برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا معصومه وجدانی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، درخصوص برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ایام مبارک ماه رمضان در محل مصلی ارومیه، گفت: همه روزه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان برتر و افرادی که قرائت آنان از طرف شورا فرهنگ قرآنی تایید شده خوانده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه این مراسم هر روز از ساعت ۱۸ آغاز و تا ۲۰ ادامه خواهد داشت، افزود: همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه حجاب و عفاف، قرآنی و مشاوره خانواده برپا شده و برای مادرانی که همراه فرزندان خود در این جمع خوانی حاضر می شوند جهت رفاه حال آن عزیزان بخش نگهداری از کودکان با استفاده از مربیان مجرب و کارآزموده ایجاد شده است.

,

مدیر موسسه علوم قرآنی یس ارومیه، با اشاره به اینکه این مربیان در طول برگزاری جمع خوانی به کودکان سوره ها،اشعار و قصص قرآنی می آموزند، اظهارداشت: همچنین بخش تجوید الصلاه برای کسانی که در تجوید سوره های نمازهای یومیه مشکل دارند برگزارشده و در بخشی دیگر اقدام به ثبت نام از بانوانی که میل به فعالیت در مسائل قرآنی دارند می شود.

,

وی، با تاکید براینکه در کنار جمع خوانی قرآن کریم مسابقات قرآنی برای سنین مختلف برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هرروز سوالاتی با عناوین بصیرتی و مسائل روز هنگام خروج از مصلی ارومیه در بین شرکت کنندگان پخش و روزانه به ۳ نفر از پاسخ دهندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

,

وجدانی، با بیان اینه روزانه قبل از شروع برنامه یک سخنران بومی به بیان مسائل تحکیم بنیان خانواده، معضل طلاق در جامعه و دیگر مسائل روز می پردازد، ابراز داشت: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ رحل قرآن کریم در مصلی چیده می شود که با توجه به اینکه این جمع خوانی اکنون به یک ادعا در بین مردم تبدیل شده و استقبال قابل توجهی از آن صورت می گیرد برخی مواقع به مرز ۴ هزار شرکت کننده در روز نیز می رسیم.

,

وی، با بیان اینکه سال گذشته استقبال قابل توجهی از محفل قرآنی صورت گرفته، گفت: سال گذشته شاهد حضور پرشور مردم در این جمع خوانی ها به خصوص در بخش بانوان بودیم به گونه ای که علاوه بر ۳ هزار و ۵۰۰ رحل موجود اقدام به تامین قرآن بیشتری کرده و در اختیار شرکت کنندگان گذاشته می شد.

,

مدیر موسسه علوم قرآنی یس ارومیه، در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال نیز همچون سال گذشته بیش از ۳ هزار شرکت کننده روزانه وجود داشته و حتی از مرز ۴ هزار نفر نیز بگذرد.

,

انتهای پیام/

]
مدیرموسسه علوم قرآنی یس ارومیه از برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در ارومیه خبرداد.