کنگره "40 شهید دانشجوی استان قزوین" برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ نائینی، رئیس دانشگاه امام خمینی(ره) ظهر امروز(دوشنبه) در کنگره شهدای دانشجو در آمفی تئاتر دانشگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز باید خدا را شاکر باشیم که در محفلی حضور داریم که یادی از ۴۰ شهید دانشجو استان که  ۳۸ شهید دفاع مقدس و ۲ شهید مدافع حرم هستند، خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با بیان اینکه هدف برگزاری همچین اجلاس‌هایی گردهمایی نیست، اذعان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و اهداف و آرمان‌های شهیدان مهم ترین هدف اصلی برگزاری چنیین اجلاس‌هایی است و هر یک از ما که در این جلسات حضور پیدا می‌کنیم باید با کوله باری اندیشه خارج شویم و بتوانیم بهره ای ببریم و از آن در زندگی استفاده کنیم.

شهدای دانشجو بهترین فارغ التحصیلان روی کره زمین هستند
رئیس کنگره شهدای دانشجو بازخواهی و بازشناسی ایثارگری و رشادت‌های شهیدان را اصلی ترین هدف برگزاری این اجلاس دانست و گفت: این عزیزان دانشجویانی بودند که درس و مشق را در جبهه یافتند و کارنامه تحصیلی خود را از جای خوبی دریافت کرده اند؛ خوشا به سعادتشان که بهترین فارغ التحصیلان روی کره زمین هستند.

وی مطرح کرد: باید این شهیدان را سرمشق خود قرار دهیم و راه آنها را ادامه دهیم، امروز جنگ نیست اما وظیفه همه ما در دانشگاه‌ها خطیرتر است و باید در جبهه علم و فناوری حاضر و استقلال داشته باشیم تا تحریم‌ها هیچ تاثیری در کشور نداشته باشد.
,
,
,
, شهدای دانشجو بهترین فارغ التحصیلان روی کره زمین هستند,
,
,
,
, ,

این مسئول عنوان کرد: ثبت و ضبط آثار این شهدا از دیگر اهداف اجرای چنین برنامه‌هایی است و ما باید وصیت‌نامه‌های این شهیدان را بخوانیم و آنها را که به عنوان الگوهای ماندگار انقلاب به نسل جدید معرفی کنیم.

نائینی بیان کرد: تببین روحیات و سبک زندگی شهیدان، سابقه و پشتیبانه فکری آنها یکی از مهم ترین اقدامات در جهت زنده نگه داشتن راه و یاد شهیدان است.

وی اشاره کرد: مقام معظم رهبری اهداف دشمن از جنگ نهان و پنهان دشمن را که شامل، دشمن دور کردن مردم از عرصه جهاد مقاومت، بی اعتنا کردن آنها به آرمان‌ها و تصرف فضای فکری و روحی کشور است را همیشه به مردم گوشزد می‌کند.

این مسئول در پایان گفت: امیدوارم با تامل در کنگره شهدای دانشجویی و بهره مندی از خانواده‌های این شهدا بتوانیم در محیط دانشگاه‌ها راه، فکر و آرمان این شهیدان را تداوم بخشیم.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
]
با حضور امام جمعه اهواز کنگره 40 شهید دانشجوی استان قزوین برگزار شد.