آموزش و پرورش در موارد بسیاری فرزندانمان را به سمت بی دینی سوق می دهد/همه مدیران و سازمان ها باید در بحث فرهنگسازی وارد عمل شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،حسن بنیانیان ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی دین و رسانه که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه مفهوم مدیریت در فرهنگ مهم است گفت: و چنانچه بخواهیم الگوهایی که در جامعه حاکم است به ریشه اسلامی برگردد باید ساختارها و سازمان ها را ترعیب نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با بیان اینکه،در شرایط موجود اختلاف نطر بین نخبگانی است که می خواهند فرهنگ سازی کنند، اظهار کرد:مدیربت فرهنگی در حال حاضر اعمال شده  است نمی تواند باورها را به ارزش ها تبدیل کند.

,

وی ادامه داد:کسانی که گمان می کنند مدیریت فرهنگی به معنای رفتارهای مبتنی بر اعتقادات است باید به هنجارها توجه ویژه داشته باشند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه،روحانیت ما نباید بیش از اندازه به تکنولوژی های جدید دل ببندد و اینان باید بدانند که پایگاه روحانیت مسجد است، گفت:روحیه روحانیت در طلبه های جدید این است که دین برای تصمیمات مهم زندگی آمده است.

,

وی توضیح داد:منبر یکی از مجراهای انتقال پیام است و روحانیون دارای تریبونهایی هستند اما متاسفانه  در حال حاضر مجراهای انتقال پیام دارای نقص هستند.

,

بنیانیان در ادامه با اذعان به اینکه،تحولات فرهنگی را باید تقویت کرد، خاطرنشان کرد:در شرایطی که فرهنگ ما در حال تغییر و تحول است و مقام معطم از مهندسی فرهنگ سخن به میان می آورند، توجه به تغییرات صحیح فرهنگی دارای اهمیت است.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی وپیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی  همچنین عنوان کرد: زمانی که بخواهیم باور کسی را تغییر دهیم باید متناسب با باورها و شخصیت فرد وارد عمل شویم.

,

وی افزود:علاوه بر مخاطب شناسی باید بدانیم مخاطب در چه شرایطی است و آن را مدنظر قرار دهیم و البته مربی باید این هنر را داشته باشد .

,

وی تصریح کرد:نوعا جوانان و نوجوانان و مخاطبین باید تشویق شوند وتا در آنها باور ایجاد شود.

,

بنیانیان همچنین با بیان اینکه البته باید افراد جامعه را متوجه کنیم که دینداری هزینه دارد ،اظهار کرد:بهشت را به هر کسی نمی دهند و این موارد  باید هنرمندانه تربیان شود و امروز روحانیت در این رابطه دارای وظیفه است.

,

وی ادامه داد:اخیر برخی علما و روحانیون بر جدایی دین  وسیاست اصرار دارند و باید دانست که امروز همه دین با تلویزیون حل نمی شود و باید مساجد و روحانیت به درستی وارد عمل شوند.

,

حسن بنیانیان همچنین با بیان اینکه همه افراد جامعه و از مسئولین متناسب با میزان نفوذ خود باید در عرصه فرهنگ سازی دخیل باشند، عنوان کرد:البته در این زمینه همه سازمانها نیزدارای اهمیت هستند.

,

وی بیان کرد:ویژگی اصلی یک فرد رسانه ای همه جا بودن آنهاست و رسالت اصلی آن فرهنگسازی است.

,

وی ادامه داد: سواد رسانه ای به افراد جامعه کمک می کند تا چگونگی ایجاد پیامهای رسانه ای را درک کنند، پیام های رسانه ای خود را طراحی ایجاد و توزیع کنند.

,

حسن بنیانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت فرهنگ سازی در جامعه ما وضعیت بد و نامناسبی دارد مگر اینکه تحول خاصی ایجاد شود، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در موارد زیادی بچه های ما را به سمت بی دینی گرایش می دهد.

,

وی در ادامه سخنان خود یادآورشد:اهالی رسانه باید مدیران را در خصوص اصلاح فرهنگ جامعه مورد پرسش قرار دهند تا  از این رهگذربرای کار فرهنگی عمیق تقاضا ایجاد شود.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون در کشور ما فرهنگ متولی خاص ندارد والبته در این زمینه باید تک تک افراد مسئول امورات فرهنگی باشند.

,

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این مراسم، ضمن اشاره به پایان ماه شعبان و ورود به ماه رمضان، گفت:انسان برای زیست ناچار به  برقراری ارتباط است و ارتباط انسان ازابتدای خلقت تا کنون وجود دشته است.

,

وی افزود: ارتباط در هر برهه ای از زمان ابزار و امکانات خاص خود را می طلبد ،در یک برهه کلام و در یک برهه تکنولوژی به عنوان ابزارشناخته می شود.

,

وی با اذعان به اینکه تا زمانی که ارتباط نباشد ادامه هیچگونه حیاتی امکان پذیر نیست، اظهار کردساختمان وجودی انسان در مسائل مختلف نیازمند ارتباط است و این ارتباط در زمان بعثت رسول اکرم آغاز شد و حضرت مبلغینی را به منظور تبلیغ دین مبین اسلام  به سراسر جهان اعزام نمودند.

,

وی همچنین با بیان اینکه ارتباط یک ضرورت در حد آب حیات است، عنوان کرد: امروز تکنولوژی به حدی است که انسان با چنگ زدن به آن میتواند به درک صحیحی از اطلاعات دست یابد.

,

دشتکی در ادامه ضمن اشاره به اهداف برگزاری جشنواره دین و رسانه گفت:هدف این جشنواره تعمیق باورهای دینی و نهادینه کردن سلامت اجتماعی در جامعه است که با استفاده از هنر اهالی رسانه این امکان فراهم می آید.

,

هدف این است که با استفاده از ابزار رسانه پیام اسلام و انقلاب را به سرانجام برسانیم  و کسانی که در حوزه رسانه دستی بر اتش داارند در این رابطه دارای تکلیف هستند.

,

وی افزود: جهت دهی دینی که موجب خوشبختی و سعادت مادی و معنوی انسانها می گردد از دیگر اهداف جشنواره مذکور است.

,

وی در نهایت اعلام کرد:سال گذشته بیش از 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با استقبال  اهالی رسانه استان، این تعداد در سال جاری به بیش از 700 اثر رسید.

,

وی تصریح کرد: از 700 اثر ارسالی به دبیرخانه،47 اثر شایسته تقدیر شناخته شده اند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس کمیسیون فرهنگی وپیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت فرهنگ سازی در جامعه ما وضعیت بد و نامناسبی است مگر اینکه تحول خاصی ایجاد شود، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در موارد زیادی بچه های ما را به سمت بی دینی گرایش می دهد.