افزایش قیمت‌ مواد غذایی در خراسان جنوبی/ تورم استان بیش از تورم کشور/ واردات دام از افغانستان در کنار صادرات دام به سایر استان‌ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،طی هفته های اخیر در سطح کشور و خراسان جنوبی شاهد افزایش قیمت مواد غذایی بودیم و این افزایش قیمت‌ها روی سبد غذایی خانوار تاثیرات زیادی گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،طی هفته های اخیر در سطح کشور و خراسان جنوبی شاهد افزایش قیمت مواد غذایی بودیم و این افزایش قیمت‌ها روی سبد غذایی خانوار تاثیرات زیادی گذاشته است.,

 

,

در این مدت در کشور شاهد نوسانات زیادی در قیمت طلا،سکه و دلار بودم و این افزایش و کاهش قیمتها و تغییر کردن قیمت دلار بر روی مواد غذایی و سفره مردم نیز تاثیر گذاشته و بسیاری از خانواده هایی با درآمد پایین را با مشکل مواجه کرده است.

,

 

,

زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز قیمت تعیین شده و مشخصی نیست اما اعلام به قصابی ها اعلام شده است شده گوشت قرمز را بین 34 تا 40 هزار تومان به فروش برسانند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: متاسفانه در برخی از قصابی ها قیمت بالاتر از 40 هزار تومان نیز گزارش شده و برخی ها تا 45 هزار تومان نیز گوشت قرمز را قیمت گذاری کرده اند؛هر کس با انصاف باشد گوشت را با قیمت مناسب و هرکسی که انصاف نداشته باشد گرانتر به فروش می‌رساند.

,

 

,

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان جنوبی بیان کرد:قیمت هر کیلو دام زنده در بازار طی هفته های گذشته از 15 هزار تومان به 21 هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت باعث تاثیر گذاشتن روی قیمت گوشت نیز شده است.

,

*وارد کردن دام از افغانستان

, *وارد کردن دام از افغانستان, *وارد کردن دام از افغانستان,

زجاجی عنوان کرد:یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل وارد کردن دام از کشور افعانستان است و با توجه به تغییر قیمت دلار قیمت دام و گوشت تغییر می‌کند.

,

 

,

*صادرات دام به سایر استانها

, *صادرات دام به سایر استانها, *صادرات دام به سایر استانها,

وی با بیان اینکه دام از استان خراسان جنوبی به سایر استان‌ها صادر می‌شود،گفت: دلیل صادر کردن دام به سایر استان‌ها به خاطر گران بودن قیمت دام در استان‌های دیگر است و طبیعتا هر جا بازار فروش بهتر و گرانتر باشد دامدار دام خود را برای فروش به همان‌جا برده و در استان به فروش نمی‌رساند.

,

 

,

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان جنوبی تصریح کرد:نظارتی برای صادر کردن دام از خراسان جنوبی به سایر استان‌ها نمی‌شود و از طرفی دامدار و فروشنده گوشت در خراسان جنوبی توقع بالا بودن قیمت گوشت را داشته و ارزان بودن گوشت در استان را بهانه ای برای بردن دام ها به سایر استان‌ها اعلام می‌کنند.

,

 

,

واردات دام از افغانستان به خراسان جنوبی در حالی است که جویبان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفتگویی با تأکید بر اینکه در بخش دام، باید جلوی واردات و قاچاق دام زنده به کشور گرفته شود،اظهارکرد:قاچاق دام علاوه بر خسارت شدید و جبران ناپذیر، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که در این خصوص، پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن دام های موجود بویژه شتر می‌تواند عاملی در جلوگیری از قاچاق دام به داخل کشور باشد.

, واردات دام از افغانستان به خراسان جنوبی در حالی است که , جویبان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفتگویی, با تأکید بر اینکه در بخش دام، باید جلوی واردات و قاچاق دام زنده به کشور گرفته شود،اظهارکرد:قاچاق دام علاوه بر خسارت شدید و جبران ناپذیر، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که در این خصوص، پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن دام های موجود بویژه شتر می‌تواند عاملی در جلوگیری از قاچاق دام به داخل کشور باشد.,

 

,

محمد شریف رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد: افزایش قیمت برنج در بازار وابسته به قیمت دلار تغییر می‌کند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: طی هفته های اخیر قیمت برنج پاکستانی در بازار با 5 درصد افزایش قیمت مواجه بوده است و در مورد برنج ایرانی و هندی افزایش قیمتی نداشته ایم.

,

 

,

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان خراسان جنوبی بیان کرد:در حال حاضر برنج ، روغن و سایر مواد غذایی که در مغازه های مرکز استان برای فروش است مربوط به خریدهای قبل مغازه داران است و جدیدا خریدی صورت نگرفته است.

,

 

,

 افزایش قیمتهای مواد غذایی در بازار در شرایطی است که مبلغ یارانه ماهیانه مردم از سال اولی که پرداخت می‌شود یک ریال افزایش نداشته و با توجه به شرایط اقتصادی وضعیت معیشت و زندگی مردم به ویژه اقشار کم درآمد حال و روز خوبی ندارد.

,

 

,

یک فرد با کمترین درآمد در ماه باید برای خرید گوشت و برنج همان قیمتی را بدهد که یک فرد با درآمد بالا میخواهد پرداخت کند؛البته با توجه به این قیمتها اقشار کم درآمد قادر به خرید گوشت و برنج نخواهند بود.

,

 

,

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نرخ تورم خراسان‌جنوبی در فروردین‌ماه را 1.1 دهم درصد بیشتر از نرخ کشوری اعلام کرده است.

, سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نرخ تورم خراسان‌جنوبی در فروردین‌ماه را 1.1 دهم درصد بیشتر از نرخ کشوری اعلام کرده است.,

 

,

طبق گزارش ارائه شده مرکز آمار ایران، نرخ تورم ملی کشور در فروردین 8.1 درصد اعلام شده و در خراسان‌جنوبی این نرخ 1.1 درصد بیشتر بوده است.

, طبق گزارش ارائه شده مرکز آمار ایران، نرخ تورم ملی کشور در فروردین 8.1 درصد اعلام شده و در خراسان‌جنوبی این نرخ 1.1 درصد بیشتر بوده است.,

 

,

براساس آمار نرخ تورم شهری خراسان‌جنوبی 8.9 و روستایی 9.8 درصد در فروردین عنوان شده است.

, براساس آمار نرخ تورم شهری خراسان‌جنوبی 8.9 و روستایی 9.8 درصد در فروردین عنوان شده است.,

 

,

افزایش نرخ تورم در استان محروم خراسان جنوبی که وضعیت اقتصادی و سرمایه داری آن بسیار ضعیف است، توجیه نداشته و لازم است مسئولان برای مهار و کاهش تورم استان چاره ای بیندیشند و در همه شرایط افزایش و کاهش قیمت دلار قشر آسیب پذیر و کم درآمد جامعه را نیز مورد توجه قرار دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
افزایش قیمتها طی هفته های اخیر در خراسان جنوبی به گونه ای بوده است که تورم در خراسان جنوبی بیش از تورم در کشور اعلام شده است.