ایجاد دفاتر تسهیل گری جهت بازسازی بافت‌های فرسوده شهری در میبد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود اسد زاده شهردار میبد در گفتگو با خبرنگار میبد خبر در خصوص بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری میبد بیان داشت: در راستای بازسازی و بهسازی بافتهای فرسوده طرحی آماده شد که امیدواریم با مشارکت خود مردم بتوان نسبت به زیر ساخت ها و امکاناتی که در بافتهای فرسوده نظیر آب، برق، گاز، جاده و نزدیکی به شهر وجود دارد این بافت ها را احیا و دوباره حیات را به این بافت ها برگرداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

وی افزود: منازل جدیدی که بافت های فرسوده احداث می شود در اختیار جوانان برای زندگی قرار خواهد گرفت و اولویت اصلی نیز برای زوج های جوان و خانواده های مستمند با نگاه تامین مسکن این اقشار جامعه می باشد.

,

, ,

 

,

اسد زاده با اشاره به نقش شهرداری ها در احیای بافت های فرسوده شهری اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی و بودجه بندی دولت در این راستا برای سال 97 شهرداری ها موظفند در راستای بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده همکاری ویژه ای با دولت و بخش خصوصی داشته و در اصلاح معابر و تامین زیرساخت های لازم، ایجاد و استقرار مراکز خدمات شهری مثل پارکینگ محل و مساجد، سرویس بهداشتی محل و بازآفرینی بازار سابق محل نقش خوبی را ایفا کنند.

,

شهردار میبد با تاکید بر این موضوع که در این طرح مردم با مشارکت و همکاری خود می توانند صاحب خانه در بافت فرسوده شوند، گفت: دولت برای اجرای این وامی در حدود 80 میلیون تومان با سود 6 درصد در اختیار مردم قرار می دهد که آنها می توانند با دریافت این وام که باز پرداخت ان نیز بازه طولانی دارد و با پیشرفت کار در مدت دو یا سه سال صاحب خانه در بافت فرسوده شوند. در این زمینه مردم نقش برجسته ای داشته و باید خودشان در اجرای این امر مشارکت فعالی داشته باشند. 

,

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف میبد با همکاری در این طرح نقش مهمی را در بازآفرینی بافت فرسوده داشته باشد، ابراز داشت: اداره اوقاف میبد می تواند مشارکت خوبی در این طرح داشته باشد و در واگذاری  املاک اوقافی را برای تبدیل به احسن شدن و تبدیل وضعیت انها همکاری داشته باشد که این امر با هماهنگی و رایزنی های انجام شده با مرکز استان و مدیر کل اوقاف قابل انجام است.

,

اسد زاده به محلاتی که در میبد برای اجرای این طرح انتخاب شده اند اشاره و گفت: سه محله علی آباد، میبد بالا و پایین و شهیدیه در سال 97 به عنوان محلات اصلی پروژه های متععدی معرفی شده که انتظار است ادارات خدمات رسان و کلیه مراکزی که می توانند به دولت در اجرای این طرح کمک کنند و پروژه هایی مورد نظر که لازم بوده در این محلات ایجاد شده یا بازسازی شود آنها را تایید و به ستاد بازآفرینی معرفی تا بتوانیم از طریق آنها بودجه ای بر اساس موارد مصوب از مراکز اصلی آنها در تهران اختصاص دهیم.

,

شهردار میبد بر استفاده شهروندان از این فرصت مناسب برای بازسازی و بهسازی بافت فرسوده تصریح داشت و عنوان کرد: شهرداری در تعرف انجام و اجرای این پروژها، ستاد بازآفرینی در بافت فرسوده و تاریخی میبد مستقر کرده که مهندسین معمار و فنی در آن مشغول به کار بوده و مردم می توانند برای دریافت اطلاعات در مورد نحوه اخذ وام و اجرای این طرح به این مجموعه مراجعه کنند.

,

وی با اشاره به اینکه در طرح تفضیلی قبلی میبد بین بافت تاریخی و فرسوده تمایزی صورت نگرفته، بیان داشت: متاسفانه این امر در طرح تفضیلی که توسط شرکت شاران طراحی شده پیش بینی نشده و طرح مذکور مورد تایید شورای شهر و شهرداری نیست و باعث شده که مشکلات زیادی برای مردم این مناطق بوجود آید. شهرداری آمادگی این را دارد که با همکاری مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی پلاک های بافت تاریخی و فرسوده را ازهم جدا کرده تا طرح ویژه تفضیلی بافت تاریخی تعریف خاص خود را داشته و شهرداری نیز موظف است برای حفظ و بهسازی آن به میراث فرهنگی کمک کند ولی در راستای بافت های فرسوده ما باید برنامه های ستاد بازآفرینی را ایجاد کنیم و این می طلبد که دوستان میراث فرهنگی همکاری لازم را با شهرداری و مشاور طرح تفضیلی جدید داشته باشند تا بتوانیم بخش زیادی از مشکلات بافت های فرسوده را مرتفع کنیم.

,

اسد زاده درباره طرح های پیشنهادی شهرداری برای بازسازی بافت های فرسوده اظهار دااشت: ایجاد دفاتر تسهیل گری در مناطق هدف به منظور مذاکره با مردم برای در اختیار قرار دادن اطلاعات طرح و قیمت گذاری ها به آنها، دعوت و توجیه سرمایه گذاران در بافت های فرسوده و تاریخی و مشارکت مردم و ادارات و نهادهای متولی را در جهت ایجاد طرح و معرفی آن به ستاد بازآفرینی از برنامه های اصلی برای اجرای طرح بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده می باشد.

,

وی در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه در طرح تفضیلی قبلی حدود 700 هکتار بافت تاریخی و فرسوده و به همین میزان باغات هم پیوند در میبد داریم لازم است برای فضای شهر، میراث گذشتگان و باغات میبد با توجه به اینکه میبد بعنوان باغ شهر معروف می باشد تلاش کرد.

,

انتهای پیام/اد

]
شهردار میبد گفت: با همکاری شهرداری و ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده دفاتر تسهیل گری جهت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در میبد ایجاد می شود.