کارگاه آموزشی آشنایی با برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در بهارستان برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، آموزش و آگاهی والدین در خصوص نحوه شناسایی مشکلات و بیماری‌های نوزادان از جمله مواردی است که در طول سال‌های اخیر مورد توجه پزشکان و مسئولان بهداشت و درمان کشورهای مختلف قرار گرفته است و راهکارها و برنامه‌های متعددی در این خصوص در کشور ما اجرا و برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه,

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی از جمله معمول‌ترین راه‌ها برای آموزش و افزایش سطح آگاهی والدین به شمار می رود که در شهرستان پرجمعیت بهارستان نیز این طرح‌های به شکل مستمر و با جدیت انجام می شوند.

,

گفتنی است که در راستای توجه به مباحث مذکور، جلسه آموزشی آشنایی با برنامه غربالگری شنوایی نوزادان به وسیله پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شهرستان بهارستان در ساختمان این اداره برگزار گردید.

,

در این جلسه که با حضور مراقبین سلامت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان بهارستان برگزار شد، شیخلر کارشناس ادیومتریدر خصوص روش‌های شنوایی سنجی در نوزادان نکات و راهکارهایی را بیان کرد.

,

وی با تاکید بر اهمیت شنوایی سنجی در نوزادان، اظهار داشت: انجام به موقع شنوایی سنجی در نوزادان و همچنین درمان کم شنوایی در سنین زیر 2 سال جزو نکاتی است که باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

,

شیخلر همچنین در رابطه با زمان مناسب شنوایی سنجی در نوزادان، گفت: اندازه گیری شنوایی نوزاد جزو الزامات است و بر طبق یک اصل در بیمارستان‌ها تمام نوزادن زمانی به دنیا می آیند در هما نروز نخست، از نظر شنوایی مورد بررسی قرار می گیرند.

,

لازم به ذکر است که درپایان این کارگاه آموزشی به سؤالات شرکت‌کنندگان در خصوص برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و مشکلات مربوط به مراکز شنوایی سنجی نوزادان در مراکز شهرستانی پاسخ داده شد.

,

انتهای پیام/

]
کارگاه آموزشی آشنایی با برنامه غربالگری شنوایی نوزادان با حضور مراقبین بهداشتی مراکز درمانی بهارستان در این شهرستان برگزار شد.