اگر نتوانیم از قدس دفاع کنیم نخواهیم توانست از مکه دفاع کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از القدس العربی، اردوغان طی اظهاراتی در میان تظاهرات کنندگان در حمایت از فلسطین، عنوان کرد: ملت فلسطین به وظیفه خود در قبال قدس و مسجد الاقصی در طی دهه های گذشته عمل کرده است و اکنون نوبت به ما رسیده و مأموریت به ما منتقل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تنها زبانی که دشمن بی اخلاقی و ظالم می فهمد، زبان زور است، بنابراین در صورت اتحاد جهان و همه مسلمانان علیه ظلم رژیم صهیونیستی قادر به ادامه اقداماتش نخواهد بود.

,

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: نه تنها جهان اسلام بلکه همه جهان در مسئله قدس شکست خورد، اگر مسلمانان علیه سرکوب و ستم متحد بشوند اسرائیل نمی تواند به وحشیگری خود ادامه دهد.

,

اردوغان تصریح کرد که رژیم اسرائیل از سال ۱۹۴۷ هر چه دلش می‌خواهد در فلسطین انجام می‌دهد و امروز بدون هیچ نگرانی‌ای به اقدامات خود ادامه می‌دهد.

,

وی اظهار داشت: بگذارید به صراحت سخن بگویم، مسلمانان آن قدر که در درگیری‌های داخلی خود با یکدیگر دشمنی دارند، در برابر دشمنان خود شهامتی ندارند.

,

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که قدس تنها یک شهر نیست بلکه نماد و قبله نخست مسلمانان است، اگر ما نتوانیم از قبله اول خود دفاع کنیم نمی توانیم با اطیمنان به آینده قبله کنونی خود نگاه کنیم.

]
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که اگر مسلمانان امروز نتوانند از بیت المقدس دفاع کنند، در آینده هم نخواهند توانست از مکه دفاع کنند.