جمع‌بندی خسارت سیل اخیر مازندران برای ارائه به هیأت دولت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: براساس اطلاعیه هواشناسی و اخطاریه مدیریت بحران عصر چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه امسال در بیشتر نقاط کوهستانی شاهد وقوع رگبارهای شدید و تگرگ بودیم که منجر به جاری شدن گل و لای و آب‌گرفتگی معابر و منازل مسکونی شد.

وی ادامه داد: جاری شدن گل و لای و آب‌گرفتگی در یانه‌سر بهشهر منجر به خسارت به چند منزل مسکونی شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه ساعاتی بعد از بروز حادثه، مشکلات اولیه رفع شد، افزود: همچنین تردد در جاده‌ها جریان پیدا کرد.

احمدی بیان کرد: برآورد خسارت در یانه‌سر بهشهر در دست بررسی است.

وی با اشاره به خسارت رگبار شدید باران در شهر زیراب تصریح کرد: در این زمینه شهر زیراب به چهار منطقه تقسیم شد که دستگاه‌های امدادی درحال انجام اقدامات لازم هستند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه جاری شدن سیلاب و گل‌ و لای مشکلاتی را برای برنج‌کاران ایجاد کرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل کشاورزی است بخشی از گل‌ و لای وارد مزارع تازه‌نشا شد و مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرد که مجبور شدند دوباره اقدام به نشا کنند.

این مسئول با اعلام اینکه روز گذشته بخشی از کمبودها را شناسایی کردیم، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی خسارت طی روزهای آینده باید اعلام شود تا بتوانیم خسارت را به هیأت دولت اعلام کنیم تا درصورت تصویب بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

احمدی یادآور شد: با توجه به شرایط فصلی، لازم است مسافران و مردم از اتراق کردن در بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از ساخت‌وساز در بستر رودخانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: باوجود توصیه‌ها و هشدارهای فراوان شاهد ساخت‌وساز در بستر رودخانه‌های مازندران هستیم که لازم است از این کار به‌صورت جدی پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در پایان گفت: یکی از راهکارها و توصیه‌های مهم به کشاورزان برای جلوگیری از خسارت، بیمه تضمین تولید برنج است که می‌تواند محصولات آنان را در برابر حوادث بیمه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: جمع‌بندی خسارت طی روزهای آینده باید اعلام شود تا بتوانیم خسارت را به هیأت دولت اعلام کنیم تا درصورت تصویب بخشی از خسارت‌ها جبران شود.