سخنان پمپئو فقر اطلاعاتی در آمریکا را به نمایش گذاشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات سخیف و مداخله گرانه وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای تاکید کرد: سخنان پمپئو یک بار دیگر فقر اطلاعاتی، ضعف بینشی، عقب ماندگی تحلیلی، و سردرگمی روندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در آمریکا را به نمایش گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن این بیانیه به شرح زیر است:

,

در  اظهارات سخیف، بی مایه، توهین آمیز و مداخله گرانه وزیرخارجه جدید امریکا و نسبت های ناروا به ملت بزرگ و متمدن ایران نشانه استیصال و درماندگی مقام های دولت امریکا در مقابل ملت ایران و تلاش مذبوحانه برای انحراف اذهان جهانی از اقدام غیرقانونی و نقض عهد امریکا در برجام است که حقوق بین الملل و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحدکه توسط دولت امریکا پیشنهاد و به اتفاق آرا تصویب شده بود را زیرپاگذاشته است.

,

سخنان پمپئو یک بار دیگر فقر اطلاعاتی، ضعف بینشی، عقب ماندگی تحلیلی، و سردرگمی روندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در ایالات متحده را به نمایش گذارد و نشان داد جریانات تندرو و جنگ طلب در آمریکا نه تاریخ میدانند و نه قادرند از آن درس بگیرند. رژیم آمریکا که با وجود مخالفت همه کشورهای جهان، به جز معدودی رژیم حقیر، روی تمامی تعهدات سیاسی، حقوقی و بین المللی خود پا گذارده است در موضعی نیست که برای کشور بزرگی همچون ایران که به تعهداتش پایبند بوده شرط تعیین کند و باید بداند که قانون گریزی و عهد شکنی آمریکا نه تنها حقی برای آن رژیم ایجاد نمیکند بلکه مسئولیت بینالمللی عواقب قانون شکنیها را برعهده سردمداران آن رژیم و حامیان فاسد و مافیایی داخلی و خارجی آن قرار میدهد که هر روز کوس رسوایی یکی دیگر از آنها در بازار افکار عمومی جهانی نواخته می شود.

,

آمریکایی که همه مصائب منطقه ما، از عراق و سوریه و لبنان گرفته تا فلسطین و یمن و افغانستان، ثمره دخالت ها و دست اندازی های او و حکومتهای دیکتاتوری قرون وسطایی متحد اوست، حق ندارد برای سیاستهای ایران در منطقه خود تعیین تکلیف نماید.

,

حمایت از تروریسم و به ویژه تروریسم دولتی ویژگی ذاتی رژیم استکباری ایالات متحده است. گروهک های تروریستی مانند القاعده، داعش، منافقین، جندالله و دیگر گروههای تروریستی تکفیری که با پول و سرمایه مردم امریکاو به دست نظام های بی کفایت منطقه به حیات خود ادامه می دهند، بدون تردید شکست خواهند خورد و دولت امریکا و متحدین آن رسوا خواهند شد.

,

پدران القاعده و داعش و صدها گروهک تروریستی دیگر که صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره افکنده اند در جایگاهی نیستند که اقدامات ثبات ساز و ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران برای محو تروریسم در منطقه و جهان را وارونه جلوه داده و اوهام سلطه طلبانه خود را پیگیری کنند. کودتا گران علیه دولت های قانونی، چپاول گران ملت های مظلوم و مستضعف، قتل عام کنندگان زنان و کودکان بی گناه و بی دفاع، ناقضان معاهدات و قطعنامه های بین المللی، تولید کنندگان و استفاده کنندگان سلاح های کشتار جمعی و تضییع کنندگان حقوق بشر و اقلیت ها و رنگین پوستان در کشور خود را چه به خط و نشان کشیدن برای ملت های مستقلی که با سربلندی و افتخار در مقابل همه این جرایم ایستاده اند.

,

جمهوری اسلامی ایران نظامی برآمده از انقلاب اسلامی مردم ایران است که در طول چهاردهه حیات پربرکت خود در مقابل همه توطئه های شوم امریکا و متحدین آن کشور سرافرازانه ایستاده و پیروز شده است و از این پس نیز مقتدرانه به حیات خود ادامه خواهد و توطئه های جدید امریکا را نیز به شکست خواهد کشانید.

,

به سردمداران رژیم امریکا بویژه وزیرخارجه آن توصیه می کنیم از سرنوشت سیاست های گذشته امریکا در قبال ملت ایران درس گرفته و دست از اقدامات و سیاست های مداخله گرانه و شکست خورده برای به اصطلاح ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم و نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران برداشته و بیش از این خود را نزد افکارعمومی جهان بی آبرو نسازند.

,

جمهوری اسلامی ایران با رد تک تک اتهامات و اکاذیب مطرح شده در این به اصطلاح راهبرد جدید، اظهارات وقیحانه وزیرخارجه آمریکا را مداخله آشکار در امور داخلی خود و تهدید غیرقانونی علیه یک عضو ملل متحد می داند و حق اقدامات قانونی را برای خود محفوظ می دارد. مسئولیت عواقب هرگونه اقدام ایذائی، غیر قانونی و زورمدارانه علیه ملت ایران بر عهده دولت ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

,

انتهای پیام/ن

]
وزارت خارجه کشورمان در بیانیه ای تاکید کرد: سخنان پمپئو یک بار دیگر فقر اطلاعاتی، ضعف بینشی، عقب ماندگی تحلیلی، و سردرگمی روندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در آمریکا را به نمایش گذاشت.