هشدار برای طغیان ملخ‌ها در اراضی کشاورزی دامغان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آفت مخ از دیرباز همواره خسارت‌های زیادی را به کشاورزان وارد کرده است و یکی از مهم‌ترین عوامل آن عدم مقابله با این آفت در زمان مناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه آفت ملخ و هجوم آن‌ها به اراضی کشاورزی زمینه قحطی و ویرانی را در منطقه فراهم می‌کند افزود: تاکنون در 350 هکتار از اراضی کشاورزی دامغان مبارزه با آفت ملخ انجام‌شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی درباره طغیان ملخ‌ها در اراضی کشاورزی دامغان هشدار داد و گفت: سطح مبارزه با این آفت در دامغان باید توسعه یابد و تقویت شود تا از وارد شدن خسارت‌های احتمالی به کشاورزان جلوگیری کنیم.

,

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال سطح مبارزه با ملخ‌ها به 10 هزار هکتار برسد تصریح کرد: طرح‌های مبارزه با آفت ملخ عمدتاً در بخش‌های آب رندان، معلمان، حسینان، کجین دشت، بقعنه و کشت دشت از توابع شهرستان دامغان اجرا می‌شود.

,

میرعماد با اشاره به افزایش تعداد پوره‌های مشاهده‌شده این آفت تأکید کرد: در سال زاری 96-95 در هر کپسول 5 الی 6 پوره وجود داشت و این در حالی است که در سال زراعی 97-96 این پوره‌ها به 40 عدد افزایش یافتند.

,

علی آقا شاهی مدیر جهاد کشاورزی سمنان نیز در این نشست از آغاز عملیات برداشت جو در مزارع سمنان خبر داد و اظهار داشت: بیش از یک هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی سمنان زیر کشت جو است.

,

وی با بیان اینکه تاکنون عملیات برداشت جو در 10 هکتار از مزارع سمنان انجام‌شده است تصریح کرد: عملیات برداشت جو تا دهه ابتدایی خردادماه ادامه داد و 5 ناظر جهاد کشاورزی در این راستا در حال نظارت و بازرسی از برداشت جو و غلات هستند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره طغیان ملخ‌ها در اراضی کشاورزی دامغان هشدار داد و گفت: طرح‌های مبارزه با آفت ملخ در دامغان تقویت می‌شود.