"مینی ورد "ملایر یکی از ده ها پروژه نیمه تعطیل در استان!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع، این مجموعه در واقع قرار بود که  یک فرصت ارزشمند در حوزه گردشگری شهرستان را رقم بزند و به عنوان یک اثر دیدنی و جذاب برای مردم شهرستان ملایر و مسافران و گردشگران به این شهرستان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

طبق وعده مسئولان شهرداری در آن زمان قرار شد 138 اثر تاریخی از آثار جهان و کشورمان در این مجموعه ساخته و در معرض دید مردم و گردشگران قرار گیرد.

,

 این مجموعه که در واقع یک مجموعه بی نظیر و یک اثر ارزشمند گردشگری  در شهرستان ملایر محسوب می‌شود آثاری شامل؛ تخت جمشید، آرامگاه حافظ، سعدی،  آبشار مصنوعی،  برج ایفل، برج پیزا، طاق بستان سیو سه پل و... و .. را در خود جای دهد.

,

 امروزاگر به مینی ورود ملایری سری بزنیم می بینیم تعدادی از آثاری که در این مجموعه ساخته شده مورد بی مهری قرار گرفته و بسیاری از آثاری هم که قرار بود ساخته شود در حد وعده و وعید باقی مانده است.

,

امروز  تقریبا بیش از 10 اثر از آثار تاریخی جهان و ایران که در این مجموعه ساخته شده و متاسفانه این تعداد اثر نیز طی سالهای اخیر در اثر بی توجهی، گرما و سرما وبی احتیاطی و مراقبت نکردن از آثار ساخته تخریب و با مشکل مواجه شده است

,

پیمانکاران حاضر به ادامه کار نیستند

,

در همین رابطه،شهردار ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار نافع  با اشاره به اینکه ترمیم و ساخت آثار تخریب شده و ادامه کار برای نصب آثار جدید در این مجموعه بار مالی زیادی را روی دوش شهرداری خواهد گداشت افزود:  با توجه به اینکه شهرداری پروژه های نیمه تمام را یکی از مهمترین اولویتهای کاری خود قرار داده است  ما تصمیم داریم ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

,

 حسین بابایی با بیان اینکه  مجموعه مینی ورد یک مجموعه ارزشمند برای شهرداری است گفت: متاسفانه سالهای گذشته این مجموعه با مشکلات زیادی همراه بوده و تعدادی از آثار موجود در آن تخریب و به فراموشی سپرده شده است.

,

وی با بیان اینکه طی ماههای گذشته با بررسی های صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات این مجموعه  به دنبال پیمانکار برای ادامه  کار بودیم گفت:  پیمانکار قبلی حاضر نشد که ادامه کار دهد.

,

 وی تامین منابع مالی را یکی از بزرگترین مشکلات برای ادامه این مجموعه دانست و تصریح کرد:  پیمانکاران با توجه به تاخیر در اجرای طرح و تورم مایل به ادامه کار نیستند.

,

وی با اشاره به  اینکه تکمیل این پروژه از مطالبات مردم ملایر است بیان کرد: ما باید این مجموعه را از حالت بلاتکلیفی خارج کنیم.

,

بابایی با بیان اینکه این مجموعه تنها یکار شبیه سازی شده نیست گفت: مینیورود یک مجموعه چند منظوره فرهنگی، ورزسی، اقتصادی و تفریحی است.

,

شهردار ملایر  گفت:  در حال حاضر یک میزان اعتبار برای رفع مشکلات زیر ساختی و تکمیل تعدادی از پروژه‌های این مجموعه اختصاص داده‌ایم که قرار اسنت محوطه سازی، سنگ فرش اداره تکمیل ابشار، برج ایفل و پایه ستونهای تخت جمشید، و کتیبه‌ها را داشته باشیم و تا حدودی بتوانیم ایمن مجموعه را سر و سامان داده و جشنوارزه تابستانی را اجرا کنیم.

,

برج ایفل در حال تکمیل است

,

وی با اشاره به اینکه اجرای برج ایفل این مجموعه که چهار سال متوقف شده بود شروع شده گفت: برای محوطه سازی نیز به دنبال پیمانکار هستیم  و قصد داریم سنگ فرش مجموعه را احیا  کنیم.

,

شهردار ملایر با اشاره به اینکه تا تکمیل این پروژه و طبق وعده مسئولان وقت، برای نصب 138 اثر بیش از 40 میلیارد تومان نیاز است گفت: تا کنون نیز حدود 6 میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است.

,

وی اضافه کرد: در واقع مجموعه مینیورود یک مجموعه برای تعاملات اجتماعی بیشتر و بهانه‌ای برای جذب گردشگران و رونق اقتصادی شهرستان خواهد بود که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تا حدودی به آنچه گفته شده عمل کنیم و شاهد احیای مجدد این مجموعه باشیم.

,

گفتنی است در حال حاضر نام این مجموعه به پارک صلح ملل تغیر نام داده است.

,

 انتهای پیام/
 

,
]
10 سال پیش بود که کلنگ احداث مجموعه مینی ورود(جهان کوچک )در نزدیکی جاده سلامت و بام ملایر در زمینی به مساحت 48 هکتار به زمین زده شد.