گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر امروز در آستانه سوم خرداد و سالروز عملیات الی بیت‌المقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی صبح امروز با سخنرانی نصیری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور و مسئولین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های ارومیه و روسای دانشگاه های پیام نور واحد ارومیه ، آزاد اسلامی واحد ارومیه و مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی و مسئول بسیج اساتید آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزارشد.

,

در ابتدای مراسم محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ضمن تقدیر و تشکر از مهمان حضور یافته در این مراسم ، فوت جانسوز مجاهد نستوه انقلاب و آذربایجان حجت الاسلام علامرضا حسنی را به ملت عزادار آذربایجان تسلیت گفتند.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه با اشاره به عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس تصریح کرد: تصرف خرمشهر، آبادان و بخشی از اروند رود برای قطع ارتباط با آب‌های ایران از اهداف اصلی حمله رژیم بعثی به ایران بود.

,

پوریوسف با اشاره به لزوم افزایش آشنایی نسل‌های جوان با وقایع و خاطرات دفاع مقدس عنوان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ۲۰ شهر کشور ایران به تصرف رژیم بعثی عراق درآمده بودند که با شهامت‌ها و رشادت‌های رزمندگان سلحشور توانستیم خاک میهن خود را بازگردانیم.

,

وی با بیان اینکه مردم خرمشهر بدون در دست داشتن سلاح جنگی با ایمان و اعتقاد قوی توانستند خرمشهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند افزود: ۱۹ هزار نفر از مهاجمان بعثی در عملیات موفقیت آمیز فتح خرمشهر اسیر شدند.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه با اشاره به فرهنگ شهید و شهادت تاکید داشت:شهید وشهادت در فرهنگ اسلامی از جایگاهی بس رفیع برخوردا می باشند براستی این فهم قرانی و صحیح  شهید و شهادت بود که باعث نشر اسلام در بلای مختلف گردید.

,

در ادامه مراسم قاسمی شاعر پرآوازه ارومیه شعرهایی درباره جان فشانی های شهیدان در آزاد سازی خرمشهر باعث جاری اشک حضار در مراسم شد.

,

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میرازیی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با شاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مبانی فرهنگ ایثار و شهادت، با اصول قرآنی پیوند خورده و در انتقال مفاهیم و ترجمه قرآن کریم به نگاهی نو و ادبیاتی قابل ‌فهم برای نسل جدید نیازمند هستیم.

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه با بیان اینکه امروز نیز مثل خرمشهر جبهه حق وباطل با هم در نبرد هستند گفت: در یک طرف این دو جبهه خیر و شر، ملت بزرگ ایران به رهبری و فرماندهی امام خمینی(ره) و در طرف دیگر تمام دنیای کفر و شرک و الحاد و ابرقدرت های شرق و غرب و عوامل منطقه ای آنها قرار داشت.

,

وی افزود: ملت ایران توانست با دستان خالی پیروزی که هیچگاه برای دشمنان قابل تصور نبود، محقق کرده و دشمن را در رسیدن به اهداف خود یعنی تجزیه کشور، سقوط نظام اسلامی، محبوس کردن انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران، استحاله نظام، مخدوش کردن اسلامیت نظام و استقلال کشور و جدایی مردم و مسوولان ناکام بگذارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین میرازیی تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی ایران در مسیر ۳۵ ساله و برای تجلی قدرت خود از گردنه ها و خطرات بیشماری عبور کرده و خواهد کرد.

,

این مقام دانشگاهی با اشاره به توافق برجام گفت: اروپایی ها در حضور آمریکا در برجام مگر منافع ما را  تضمین نمودند که حالا بدون آمریکا تضمین کنند.

,

وی تاکید داشت: دولتمردان و مسئولان کشور باید به جوانان ونیروهای خودی اعتماد و باور قلبی داشته باشند و وابستگی به غرب و اروپت چیزی جز خفت برای ما نخواهد اورد.

,

در پایان مراسم نصیری معاون فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی کشور با سخنرانی در جمع مهمانان شرکت کننده با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس گفت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس تنها عراق با ما جنگ نمی‌کرد، بلکه علاوه بر حمایت کشورهای مختلف از ۳۱ کشور اسیر داشتیم.

,

معاون فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی کشور با بیان اینکه رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به فکر تسلیم، سازش و مسائل مادی و دنیوی نبودند، گفت: ما به پیامبر و ائمه معصومین(ع) ایمان و اعتقاد داریم و همه زیر یک چتر زندگی می‌کنیم و باید برای حفظ نظام یکپارچه و متحد باشیم.

,

وی افزود: دفاع مقدس ما یک نعمت غیر مترقبه‌ای بود که در برهه‌ای از زمان خداوند با رهبری امام خمینی (ره) به ما عنایت کرد.

,

نصیری بیان داشت: دفاع مقدس بزرگترین برگ زرین انقلاب اسلامی ماست که درس استقامت، شجاعت، غیرت، مرادنگی و ایستادگی در برابر دشمنان و زورگویان را به ما داد.

,

وی با اذعان به اینکه بین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و قیام عاشورا پیوند عمیق دینی وجود دارد خاطرنشان کرد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به عشق امام حسین (ع) جنگیدند و توانستند در این دفاع نابرابر پیروز شوند.

,

نصیری با بیان اینکه دی ما نسبت به شهدا و خانواده شهدا باید بیشتر باشد گفت:  تحریم همه کشورها علیه ایران از یک سو و جنگ با ابرقدرت‌ها از سوی دیگر اهم و شرایط خاص جنگ هشت سال دفاع مقدس را به طور کامل نشان می‌دهد که تمامی این موارد دین ما را نسبت به شهدای والامقام و خانواده‌های آن‌ها بیشتر می‌کند که باید هوشیاری و آگاهی کاملی در این زمینه داشته باشیم.

,

در پایان مراسم از دانش آموختگان برتر دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل به عمل آمد و به قید قرعه به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در مراسم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا شد.

,

گزارش تصویری مراسم نیز به شرح زیر می باشد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در آستانه سوم خرداد و سالروزعملیات الی بیت‌المقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.