داس مرگ بر خرمن خانواده ها / جاده های کُردستان، رنج مضاعف زنان برای سرپرست خانوار شدن !
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، هر تصادفی که در جاده های استان رخ می دهد، مسلما اعضایی از خانواده در آن سانحه یا زخمی می شوند یا فوت می کنند که هر کدام به نوبه خود بر زندگی لطمه وارد می کند با تصادف نان آور خانواده یک زن سرپرست خانوار در جامعه نیز افزایش پیدا می کند  زیرا طبق آمار 60درصد قربانیان تصادفات در گروه سنی مولد و نان آور خانواده هستند و این زنگ خطری برای جامعه محسوب می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,


 در همه جای دنیا تصادفِ رانندگی اتفاق می‌افتد و در همه جای دنیا هم کشته‌ها و مجروحان تصادفات جاده‌ای وجود دارند، اما این وضعیت در کشور ما به گونه‌ای اضطراری و حاد در جریان است.

,
,


طبق آمار کارشناسان از هر 9 نفر کشته شدگان حوادث جاده ای؛ 7 نفر مرد و نان آور خانواده اند و این یعنی 7 نفر زن سرپرست خانوار در جامعه افزایش پیدا می کند و این یعنی آغازی دوباره برای مشکلاتی همچون اشتغال با دستمزدی کم ، نداشتن مهارت های آموزشی ، شرایط نامناسب اجتماعی و ...

,
,


زنان سرپرست خانواده نه تنها از عدم اشتغال مناسب رنج می برند، بلکه یکی از مشکلات اصلی آنان عدم حمایت های اجتماعی است. در ایران این حمایت ها از قدرت پایین برخوردارند.

,
,


هرساله سوانح رانندگی مصدومان بسیاری را بر جای می‌گذارد و متأسفانه برخی مصدومان حوادث رانندگی، برای همیشه قدرت راه رفتن را از دست می‌دهند و تا پایان عمر مجبور به استفاده از صندلی‌های چرخ‌دار می‌شوند،زنان سرپرست خانواری که درنتیجه فوت همسرانشان مسؤولیت سرپرستی خانواده را به عهده‌دارند نیز عضو هستند، این زنان مشکلات اقتصادی فراوانی دارند، برخی از آن‌ها مستمری اندکی دریافت می‌کنند و در اغلب موارد متوفیان فاقد بیمه‌اند به همین دلیل زنان سرپرست خانوار از مستمری بی‌بهره می‌مانند و در نتیجه به‌تدریج دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند، به‌این‌ترتیب مرگ هر مرد نان‌آور خانواده ضربه عظیمی بر بدنه جامعه وارد می‌کند.

,
,

 

,

جاده‌های استان کردستان قتلگاهی برای مادران صبور

, جاده‌های استان کردستان قتلگاهی برای مادران صبور,


مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان گفت: جاده‌های استان کردستان قتلگاهی برای مادران صبور کردستانی شده است که علاوه برداغدار کردن آن‌ها آمار زنان سرپرست خانوار را نیز افزایش داده است.

,
,


وی گفت: با توجه به نرخ زیاد بیکاری زنان تحصیلکرده در جامعه در مقایسه با مردان، جذب و به‌کارگیری و فراهم کردن زمینه اشتغال آنان ضروری است.

,
,

 

,

وی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به‌عنوان اصلی‌ترین ناظر مشاغل خانگی در استان در نظر گرفته شده است.

,

 

,

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان خاطرنشان کرد: تأثیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری زنان، ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی زنان، تأثیر کارگاه دائمی و ثابت ویژه‌ی زنان کارآفرین می‌تواند به عنوان راه حل‌هایی برای اشتغال زنان مورد استفاده قرار گیرد.

,

 

,

وی با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در میان زنان از جمله خودکشی، خودسوزی، افسردگی و طلاق گفت: این آمار نشان می‌دهد زنگ‌های خطر برای بانوان کردستانی به صدا در آمده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
هر تصادفی که در جاده های استان رخ می دهد، مسلما اعضایی از خانواده در آن سانحه یا زخمی می شوند یا فوت می کنند که هر کدام به نوبه خود بر زندگی لطمه وارد می کند با تصادف نان آور خانواده یک زن سرپرست خانوار در جامعه نیز افزایش پیدا می کند زیرا طبق آمار 60درصد قربانیان تصادفات در گروه سنی مولد و نان آور خانواده هستند و این زنگ خطری برای جامعه محسوب می شود .