گلوله‌هایی که تبدیل به نُت موسیقی شد/ افشای ماهیت داعش با هنر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فائزه ذبیحی گرافیست جوانی که دو پوسترش به نمایشگاه مسابقه «پایان یک داعش» راه یافته است درباره شرکت در این مسابقه گفت: معمولا فراخوان های ماه را پیگیری می کنم و وقتی فراخوان مسابقه «پایان یک داعش» را دیدم چون می دانستم موضوعی تاثیرگذار است و خیلی جای کار دارد، تصمیم گرفتم در این مسابقه شرکت کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در توضیح آثار راه یافته اش به نمایشگاه بیان کرد: اولین پوسترم خمپاره ای است که به شکل مشت درآمده است و این مشت به معنای مردم و افرادی است که در حال مبارزه و مقابله با داعش هستند. دومین پوسترم نیز ۲ اثر گلوله روی دیوار است که به شکل نُت موسیقی درآمده است و پیام و شعار این پوستر این است که جنگ را تبدیل به موسیقی زندگی کنیم.

,

ذبیحی در پاسخ به اینکه آیا برپایی چنین مسابقات هنری در ابعاد جهانی تاثیرگذار خواهد بود، گفت: هنر ابزار مناسبی برای مقابله با تروریسم و جنگ است و برپایی مسابقات و نمایشگاه هایی نظیر «پایان یک داعش» باعث می شود به تدریج دیدگاه جامعه جهانی نسبت تروریسم روشن‌تر شود و مسلماً بر دیدگاه های سیاسی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

,

به گزارش مهر؛ نمایشگاه آثار مسابقه «پایان یک داعش» در گالری های عالی و خانه عکاسان حوزه هنری برپاست و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این مسابقه ۱۲ خرداد ماه برگزار می شود.

,

این مسابقه به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه هنرهای تجسمی روایت فتح برگزار شده است. مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» تا اسفند سال ۹۶ در جریان بود و طی آن تعداد ۲۱۲۰ اثر از ۸۷۰ شرکت کننده از ۶۴ کشور جهان به دبیرخانه این مسابقه رسید و آثار برگزیده توسط هیاتی متشکل از داوران ایرانی و خارجی انتخاب شدند و در حال حاضر نمایشگاه این آثار برپاست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
یکی از هنرمندان راه یافته به نمایشگاه پوستر «پایان یک داعش» معتقدست با کمک هنر می توان دیدگاه جامعه جهانی را نسبت به تروریسم روشن‌تر کرد.