نخستین همایش تجلیل از ایثارگران اهدای عضو در خوی برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  چقدر لحظات زیبایی را می شود در تاریخ زندگی بشر به نظاره نشست ، چقدر می تواند یک اقدام سالهای سال اثراتش را حفظ کرده و چشم هزاران نفر را با نگاهی تحسین آمیز برانگیزد و عاشقانه ها را در این وادی برای نسل های بعدی بسراید.آری می شود در زمانی از تاریخ ایران اسلامی بدون شرکت در جنگ و کارزاری مشق عشق و ایثارگری کرد و در دفاتر دیکته و انشاء بچه هایمان واژه های ایثارگر و اهدای عضو را تصحیح ، تمرین و مکتوب نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

آری در جمع موسسه سفیران اهدای عضو شمس ، امروز خیلی ها هستند و شماری غایب .اما می شود از حضور حاضران درجلسه کسانی را جستجو نمود که با عضوی از بدنشان حاضر مراسم و غایب دیده های امثال ما هستند.

,

درس فرهنگ اهدای عضو را باید از جوانمردی آموخت که از کنار سد ارس با نیتی خالصانه همراه دخترکی زیبا جستجو و آموخت.مردی که در مکتب حسینی آموختنی ها را آموخته که این چنین اعضای بچه ی ۳ ساله اش را در دستان لرزان و اراده ی آهنین می گیرد به امید نجات جانی که در دستان پدری دیگر به سوی مرگ می روند.

,

امروز چشمان ما در این ضیافت الهی تر شد نه تنها من بلکه کلیه حاضرین در این امتحان الهی سنجیده شده اند و خوش بحال فرماندار خوی که با فتخار و با صدایی رسا این جمله را بیان نمود که خانواده عابدی از امروز در جمع سفیران اهدای عضو شمس هستند و با افتخار و چشمانی از شوق اعلام کردند من نیز می خواهم هماهنند دیگر اعضای اهدا کننده در جمع شما ایثارگران باشم.

,

می شود در چهره یکان یکان حضار و مسئولین متوجه شد که این گروه فداکار شمس چرا در حاشیه مانده اند و تریبونی پیش از این نداشته اند.امید آن می رود این مراسم فتح بابی برای شناسایی و نهادینه کردن فرهنگ اهدا عضو در خوی شود .

,

به همت موسسه سفیران اهدای عضو شمس اولین همایش تجلیل  از ایثارگران اهدای عضو امروز در تالار باشکوه ارتش شهرستان خوی برگزار و فرماندار خوی در سخنانی با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ اهدای عضو به بیان نکاتی پیرامون موضوع پرداختند.

,

عابدی با اشاره به فرهنگ ایثارگری این قشر ، از افرادی که داوطلبانه و با نیتی خالصانه در این راه قدم برمی دارند تشکر و اظهار امیدواری کرد:برگزاری چنین مراسم و همایش هایی فتح بابی برای برگزاری همایش های سراسری و کشوری باشد و با صمیم دل از دست اندر کاران برگزاری مراسم نهایت سپاس را داشته و تاکید نمود: این همایش می تواند در سطح ملی برگزار شده و شاهد افراد و شخصیت های مهمی در خلال برگزاری آن باشیم و بتوانیم بیان نمائیم که خوی شهر دارالمومنین و شهر ایثارگران اهدای عضو می باشد.

,

وی یکی از بزرگترین و مهم ترین دستاوردهای برگزاری این همایش را الگو و درس گرفتن از ایثار ماندگار خانواده های اهدا کننده عضو عنوان کرد که با اهدا کردن اعضای بدن پدر، مادر، همسر و فرزند خویش زندگی دوباره به بیماران نیازمند عضو هدیه داده اند.

,

مدیر عامل موسسه سفیران اهدای عضو شمس نیز با بیان اینکه این موسسه از سال ۹۵ با شعار ترویج فرهنگ اهدای عضو تاسیس شده است از حمایت های فرماندار و شهردار خوی تشکر و خاطر نشان شد: امیدواریم با حمایت های پزشکان ، بیمارستان ها ، داروخانه ها بتوانیم از آلام بیماران نیازمند پیوند اعضا و همچنین دیالیزی بکاهیم و از مسئولین شهری و بویژه شهرداری خوی تقاضا داریم نسبت به نام گذاری کوچه و معابر به نام ایثارگران اهدا عضو و نیز تخصیص قطعه ای به همین نام در بهشت رضوان خوی باشیم.

,

در ادامه مراسم دکتر افشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان طی سخنانی به نقش و اهمیت اهدا عضو و همچنین تشریح پزشکی این اتفاق پرداختند و در خاتمه مراسم از خانواده های اهدا کننده ها اعضا با اهداء تندیس و لوحی تقدیر بعمل آمد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
بمناسبت روز ملی اهدای عضو، نخستین همایش تجلیل از اهداء کنندگان عضو با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی و مسئولین شهرستانی در تالار ارتش برگزار شد .