به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از آناج،از تبریز، پرویز عباس نژاد با اشاره به برنامههای این سازمان برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز خاطرنشان کرد: تبدیل به احسن 600 دستگاه تاکسی فرسوده برای سال جاری هدفگذاری شده است؛ که البته این موضوع، با موانعی روبرو است.
, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج, از تبریز،,وی با اشاره به وام 200 میلیون ریالی بانکهای عامل برای نوسازی تاکسیهای فرسوده، بالا بودن درصد سود این وام را از جمله موانع نوسازی ناوگان تاکسیرانی خواند و گفت: نرخ سود این وام، تا دو ماه پیش 22 درصد بود که با پیگیری های صورتگرفته این نرخ، به 15 درصد کاهش یافت.
,عباس نژاد ادامه داد: بانکهای عامل برای اعطای وام تعویض خودروی فرسوده، تضمین دو کارمند رسمی را ضروری عنوان میکنند؛ که حل این موضوع برای صاحبان تاکسی دشوار است.
,مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز اضافه کرد: برای حل این معضل با مسئولان بانک عامل مربوطه مذاکراتی صورت گرفته است.
,وی با یادآوری این که خودروهای فرسوده، سالهاست که به قیمت ثابت 500 میلیون ریال از مالکانشان خریداری میشود، گفت: اخیراً پیشنهاد دادیم که مبلغ ذکر شده، افزایش یابد.
,عباس نژاد مانع دیگر نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز را طولانی بودن زمان تحویل خودروی فرسوده تا دریافت خودروی جدید خواند و گفت: رانندگان تاکسی، در فاصله تحویل تا دریافت خودرو عملاً بیکار میمانند و همین موضوع، از تمایل آن ها برای تعویض خودروی فرسوده میکاهد.
,مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز افزود: در مجمع سالیانهای که هفته گذشته در تهران تشکیل شد، مقرر شد این طرح به صورت «کلید به کلید» اجرا شود؛ به طوری که صاحبان خودروهای فرسوده، در قبال تحویل کلید خودروی فرسوده، بلافاصله کلید خودروی جدید را تحویل بگیرند.
,عباس نژاد سمندEF7 با مدل ملی را تنها خودروی جایگزین در نوسازی ناوگان تاکسیرانی خواند و افزود: نبود تنوع در خودروهای جایگزین باعث میشود صاحبان تاکسیهای فرسوده، حتی با وجود برخورداری از وام اعطایی و مبلغ دریافتی از خودروی فرسوده، به سختی بتوانند خودروی فرسوده خود را تعویض کنند.
,انتهای پیام/ج
]