بارگیری روزانه 30 تن برگ انگور از تاکستان های سبز خلیل آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور، ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار ، فصل سر سبزی کار برداشت برگ انگور از تاکستان های سرسبز شهرستان خلیل آباد آغاز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه برداشت برگ مو از ابتدای اردیبهشت ماه با جدیت بیشتری دنبال می شود، خاطرنشان کرد: باغداران خلیل آباد به همراه خانواده خود به منظور استفاده بهینه از محصولات باغی زمانی که برگ های انگور پهن شده و قابل چیدن باشد اقدام به برداشت آن ها می کنند.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه برگ های انگور بعد از چیدن و سورت و بسته بندی به سایر استان های کشور به خصوص تهران صادر می شود، تصریح کرد: برگ های انگور استفاده های زیادی نظیر تهیه دلمه نوعی غذای لذیذ و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و دارو استفاده می شود.

,

وی با اشاره به اینکه همه ساله به لحاظ ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی در بازار بر میزان برداشت آن در شهرستان افزوده می شود، اذعان کرد: جمع آوری برگ انگور تاثیر خوبی در هوا دهی و نور دهی به خوشه های انگور دارد.

,

طاهرپور با تاکید بر اینکه برداشت برگ مو در سطح شهرستان خلیل آباد منجر به احداث مراکز جمع آوری متعددی در این زمینه شده است، عنوان کرد: این امر باعث ایجاد اشتغال 40 روزه در روستاها شده و در هر روز برای 800 نفر شده است.

,

وی با بیان اینکه در ایام برداشت برگ انگور همه روزه بیش از 30 تن برگ از شهرستان بارگیری می شود، تشریح کرد: برگ درخت انگور سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و برای سلامتی قلب و بسیاری از دستگاه های بدن مفید است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به اینکه برگ انگور همچنین برای زکام و عفونت های روده، ضدعفونی کننده بسیار خوبی است، بیان کرد: برای اینکار می توان 4 گرم برگ خشک انگور را در یک لیوان آب جوش دم کرده و دو تا سه فنجان در روز تناول کرد.

,

وی در پایان با بیان اینکه کمبود صنایع تبدیلی و بسته بندی باعث ضایعات بخشی از تولیدات باغی می شود، خاطرنشان کرد: گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات مهم و اصلی این شهرستان برای توسعه اقتصاد کشاورزی محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه همه ساله به لحاظ ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی در بازار بر میزان برداشت آن در شهرستان افزوده می شود، گفت: در ایام برداشت برگ انگور همه روزه بیش از 30 تن برگ از شهرستان بارگیری می شود.