عملکرد مدیران استان در جذب اعتبارات ملی ارزیابی می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسداله درویش ‌امیری شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه هیچ وقت از دستگاه‌های اجرایی استان حساب کشی در جذب اعتبارات ملی صورت نگرفته است، اظهار کرد: زنجان تنها استانی است که این رویکرد را در پیش گرفته و مدیریت استان از مواضع خود در خصوص ارزیابی مدیران برای جذب اعتبارات ملی کوتاه نخواهد آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه قابل قبول نیست که برخی دستگاه ها در جذب اعتبارات ملی عملکرد مناسبی ندارند، افزود: دستگاهی 8 ماه به دلیل برخی دخالت ها، مدیر نداشته که این بلاتکلیفی خود را در عملکرد دستگاه برای جذب اعتبارات ملی نشان داده و این امر، هزینه و خسارت برای استان ایجاد کرده است.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در مرداد و شهریور ماه سالجاری، حساب کشی از دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد، تاکید کرد: استان زنجان 1.3 درصد از جمعیت کشور را دارد و دستگاه های اجرایی نیز باید به اندازه سهم جمعیتی استان در تخصیص اعتبارات ملی موفق باشند.

,

وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان حمایت‌های جدی از سرمایه گذاران بخش های مختلف دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال سرمایه گذاری صورت گرفته در واحد آهن اسفنجی در غرب زنجان به ارزش یک هزار میلیارد تومان بوده و اهمیت زیادی برای استان دارد که مدیران استان باید در این راستا، مسیر سرمایه گذاری در استان را هموار کنند.

,

درویش امیری با بیان اینکه برای استقرار این صنعت باید الزامات زیست محیطی رعایت شود، افزود: اصرار به الزام و رعایت مطالعات ارزیابی زیست محیطی وجود دارد، اما نباید تصمیم گیری به صورتی باشد که مانع سرمایه گذاری در استان شود.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه واگذاری اراضی ملی و منابع طبیعی به سرمایه گذاران تضمین دائمی برای آنها نیست، خاطر نشان کرد: دولت از هیچ اقدامی برای حمایت از سرمایه گذاران کوتاهی نمی‌کند، اما این رویکرد به معنی تضمین دائم برای متقاضی نبوده و باید نظارت و پایش مستمر در خصوص عملکرد سرمایه گذاری انجام شود که این رویکرد در استان در حال انجام است.

,

وی حمایت و نظارت را لازمه این امر توصیف کرد و گفت: متاسفانه در بخش نظارت کوتاهی هایی وجود دارد و باید پیگیری لازم برای بهبود و نظارت بر عملکرد متقاضیان سرمایه گذاری به صورت جدی صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
استاندار زنجان با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی استان، دارای ردیف های اعتباری ملی برای پروژه های خود هستند، گفت: عملکرد مدیران استان در جذب اعتبارات ملی ارزیابی می‌‌شود.