وقتی دستان پزشک داوطلب بدون مرز هلال احمر مرهمی بر صورت زخمی کودکان ذکری می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هشتم بهمن‌ماه سال قبل بود که گزارشی از فقر و محرومیت مردم روستای ذکری واقع در بخش گزیک شهرستان درمیان با عنوان زندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند در پایگاه خبری تحلیلیخاورستان، منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، هشتم بهمن‌ماه سال قبل بود که گزارشی از فقر و محرومیت مردم روستای ذکری واقع در بخش گزیک شهرستان درمیان با عنوان , زندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند, ندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند,  در پایگاه خبری تحلیلی, خاورستان, خاورستان, ، منتشر شد.,

 

,

این روستا در 30 کیلومتری مرز افغانستان واقع شده است و کودکان این روستا به خاطر خشکسالی و بی آبی به بیماری های پوستی دچار شده اند.

,

, ,

در شهرستان درمیان سه روستای گل نی،جلاران و ذکری از روستاهایی هستند که وضعیت زندگی مردم بسیار سخت و محرومیت مردم در این سه روستا بیش از هر جای دیگر در شهرستان مرزی درمیان خود نمایی می‌کند.

,

 

,

تابستان سال گذشته جمعی از خبرنگاران رسانه های کشوری برای نشان دادن محرومیت مردم روستای جلاران به شهرستان درمیان سفر کرده و محرومیت و خشکسالی شدید این روستا و روستاهای اطرافش را به گوش همه مردم ایران رساندند.

,

 

,

بهمن ماه سال 96 نیز مجدد این رسانه گزارشی از محرومیت و شرایط سخت زندگی کردن مردم روستای ذکری در این سایت منتشر کرد و این گزارش در شبکه اطلاع رسانی راه دانا نیز بازتاب گسترده ای داشت.

,

 

,

, ,

اسفند سال 96 بوده که تعدادی از پزشکان نیروی زمینی شمال شرق برای درمان بیماران محروم شهرستان درمیان یک هفته در مرکز این شهرستان مستقر شده و پزشکان اولین روستاهایی را که برای ویزیت مردم انتخاب کردند همین سه روستای ذکری،گل نی و جلاران بوده است.

,

 

,

اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نیز رسانه تسنیم خراسان جنوبی گزارشی از محرومیت و بیماری پوستی کودکان این روستا که به خاطر کم آبی به آن دچار شده بودند را منتشر کرد و این گزارش نیز در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت.

,

 

,

حال بعد از انتشار این گزارش‌ها جمعیت هلال احمر در قالب کاروان سلامت در اقدامی خدا پسندانه برای درمان این کودکان مظلوم به 30 کیلومتری مرز افغانستان رفته و از نزدیک بیماری این کودکان را دیده و برای درمان بیماری آنها اقدام کرده اند.

,

, ,

محمد رحیم شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسلان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: از صبح پنج شنبه به مدت 2 روز 10نفر از داوطلبین و پرسنل جمعیت هلال احمردر قالب کاروان سلامت به روستاهای ذکری و گل نی از توابع شهرستان درمیان اعزام شدند.

, محمد رحیم شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسلان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: از صبح پنج شنبه به مدت 2 روز 10نفر از داوطلبین و پرسنل جمعیت هلال احمردر قالب کاروان سلامت به روستاهای ذکری و گل نی از توابع شهرستان درمیان اعزام شدند., خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: با توجه به بیماری پوستی شایع در منطقه تیم اعزامی با رویکرد درمان این بیماری با همراهی پزشک متخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی تهران به محل اعزام شدند.

, وی افزود: با توجه به بیماری پوستی شایع در منطقه تیم اعزامی با رویکرد درمان این بیماری با همراهی پزشک متخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی تهران به محل اعزام شدند.,

, ,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: تیم اعزامی به بررسی، درمان و آموزش بیش از 60 نفر ازبیمارن اهالی روستای مذکور پرداخت و کلاه آفتابی ، داروهای مورد نیاز ازقبیل کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده و پماد های مرتبط با بیماری بطور رایگان در اختیارشان قرار گرفت.

, مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: تیم اعزامی به بررسی، درمان و آموزش بیش از 60 نفر ازبیمارن اهالی روستای مذکور پرداخت و کلاه آفتابی ، داروهای مورد نیاز ازقبیل کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده و پماد های مرتبط با بیماری بطور رایگان در اختیارشان قرار گرفت.,

 

,

دکتر سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز و داوطلب هلال احمر نیز بیان کرد: آفتاب تند و وزش بادهای موسمی با ذرات شن و عدم آگاهی ساکنین منطقه نسبت به نحوه مراقبت پوست، از مهمترین دلایل این بیماری است.

, دکتر سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز و داوطلب هلال احمر نیز بیان کرد: آفتاب تند و وزش بادهای موسمی با ذرات شن و عدم آگاهی ساکنین منطقه نسبت به نحوه مراقبت پوست، از مهمترین دلایل این بیماری است.,

, ,

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید به اینکه اهالی منطقه کودکان را در ساعات آفتابی روز درمحل سرپوشیده باید نگهداری کنند، گفت: یکی از نیازهای اساسی منطقه مباحث آموزشی در راستای بهداشت و درمان است که این مهم با حضور مستمر دستگاه‌های ذی‌صلاح عملی است.

, عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید به اینکه اهالی منطقه کودکان را در ساعات آفتابی روز درمحل سرپوشیده باید نگهداری کنند، گفت: یکی از نیازهای اساسی منطقه مباحث ,

 

,

وی یادآورشد: با توجه به همراهی جمعیت هلال احمر این تیم با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران پس ماه رمضان برای بررسی مجدد و ارزیابی روند درمان به منطقه باز خواهد گشت.

, وی یادآورشد: با توجه به همراهی جمعیت هلال احمر این تیم با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران پس ماه رمضان برای بررسی مجدد و ارزیابی روند درمان به منطقه باز خواهد گشت.,

, ,

بر اساس گفته روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی پزشک بدون مرز و داوطلب هلال احمر تصاویر کودکان روستای ذکری را در صفحه اینستاگرامی خاورستان، مشاهده کرده و بعد از مراجعه به این سایت و اطلاع پیدا کردن از بیماری پوستی کودکان این روستا تصمیم بر درمان کودکان روستای ذکری با همکاری جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گرفته است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

ان‌شاءالله که زخم از صورت معصوم کودکان این روستا با همت پزشکان هلال احمر برطرف شود و در هیچ کجای استان محروم خراسان جنوبی و به ویژه مناطق محروم و مرزی شهرستان درمیان کودکان به جز مشکل خشکسالی و بی آبی از درد و بیماری دیگری که چهره آنها را تغییر دهد رنج نبرند.

,

, ,

لازم به ذکر است یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان روستای ذکری نداشتن فضای آموزشی مناسب بود و مهم ترین درخواست دانش آموزان این روستا برای بازنماندن از تحصیل ساخت یک مدرسه بود که خوشبختانه به همت خیران مدرسه ای در این روستا ساخته و  27 اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شده است.

,

, ,

, ,

امیدورایم تا پایان سال سایر مشکلات مردم روستای ذکری که در گزارش قبلی منتشر شده است یکی پس از دیگری برطرف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
انتشار گزارش محرومیت و بیماری پوستی کودکان روستای ذکری پای پزشک داوطلب بدون مرز جمعیت هلال احمر را برای درمان این کودکان به روستای ذکری باز کرد.