شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره بزرگداشت ده هزار شهید مازندران، به مناسبت ایام شهادت شهدای هفتم تیر، نگاهی کوتاه خواهیم داشت به زندگی عالم مجاهد و گمنام، روحانی شجاع و بی باک حجة الاسلام والمسلمین، شهید شیخ عبدالوهاب قاسمی. شهیدی که امام خامنه ای در مورد ایشان چنین فرموده است: فریاد جوش و خروش آقای قاسمی در مدرسه سلیمان خان مشهد هنوز در گوشم است. آیت الله سلیمانی(نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان) می فرماید: چهار ضلع مبارزاتی مشهد در دوران طاغوت، آیات عظام: خامنه ای، هاشمی نژاد، واعظ طبسی و عبدالوهاب قاسمی بوده اند.
, شبکه اطلاع رسانی دانا, به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره بزرگداشت ده هزار شهید مازندران، به مناسبت ایام شهادت شهدای هفتم تیر، نگاهی کوتاه خواهیم داشت به زندگی عالم مجاهد و گمنام، روحانی شجاع و بی باک حجة الاسلام والمسلمین، شهید شیخ عبدالوهاب قاسمی. شهیدی که امام خامنه ای در مورد ایشان چنین فرموده است: فریاد جوش و خروش آقای قاسمی در مدرسه سلیمان خان مشهد هنوز در گوشم است. آیت الله سلیمانی(نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان) می فرماید: چهار ضلع مبارزاتی مشهد در دوران طاغوت، آیات عظام: خامنه ای، هاشمی نژاد، واعظ طبسی و عبدالوهاب قاسمی بوده اند., به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره بزرگداشت ده هزار شهید مازندران، به مناسبت ایام شهادت شهدای هفتم تیر، نگاهی کوتاه خواهیم داشت به زندگی عالم مجاهد و گمنام، روحانی شجاع و بی باک حجة الاسلام والمسلمین، شهید شیخ عبدالوهاب قاسمی. شهیدی که امام خامنه ای در مورد ایشان چنین فرموده است: فریاد جوش و خروش آقای قاسمی در مدرسه سلیمان خان مشهد هنوز در گوشم است. آیت الله سلیمانی(نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان) می فرماید: چهار ضلع مبارزاتی مشهد در دوران طاغوت، آیات عظام: خامنه ای، هاشمی نژاد، واعظ طبسی و عبدالوهاب قاسمی بوده اند.,شهید بزرگوار شیخ عبدالوهاب قاسمی(ره)، در یکم مهرماه سال 1312 شمسی در روستای «لفورک» از توابع منطقه محروم و عالم پرور لفور، شهر شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه متولد شد. منطقه ای که زادگاه عالم بزرگ، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صالحی مازندرانی نیز بوده است.
, شهید بزرگوار شیخ عبدالوهاب قاسمی(ره)، در یکم مهرماه سال 1312 شمسی در روستای «لفورک» از توابع منطقه محروم و عالم پرور لفور، شهر شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه متولد شد. منطقه ای که زادگاه عالم بزرگ، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صالحی مازندرانی نیز بوده است., شهید بزرگوار شیخ عبدالوهاب قاسمی(ره)، در یکم مهرماه سال 1312 شمسی در روستای «لفورک» از توابع منطقه محروم و عالم پرور لفور، شهر شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه متولد شد. منطقه ای که زادگاه عالم بزرگ، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صالحی مازندرانی نیز بوده است., ,شیخ عبدالوهاب، نزد عموی بزرگوارش شیخ حسین فرقانی، مقدمات و ادبیات عرب را فرا گرفت و برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی عازم بابل شد و پس از آموزش سنتی صرف و نحو عربی و منطق، راهی تهران شد و تا سال 1334 در مدارس: «حاج ابوالحسن معمارباشی» و «خازن الملک»، «حاج میرزا ابوالفتح» و «شیخ عبدالحسین» از محضر علماء و اساتید عالیقدر از جمله: آیت الله آملی و علامه یحیی نوری بهره برد. در همین سال برای آموختن سطوح عالی فقه و اصول راهی مشهد شد و در مدرسه علمیه سلیمانخان ساکن شد و تا سال 1344 در همین مدرسه مشغول تحصیل علوم دینی و تکمیل معارف مذهبی شد.
, شیخ عبدالوهاب، نزد عموی بزرگوارش شیخ حسین فرقانی، مقدمات و ادبیات عرب را فرا گرفت و برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی عازم بابل شد و پس از آموزش سنتی صرف و نحو عربی و منطق، راهی تهران شد و تا سال 1334 در مدارس: «حاج ابوالحسن معمارباشی» و «خازن الملک»، «حاج میرزا ابوالفتح» و «شیخ عبدالحسین» از محضر علماء و اساتید عالیقدر از جمله: آیت الله آملی و علامه یحیی نوری بهره برد. در همین سال برای آموختن سطوح عالی فقه و اصول راهی مشهد شد و در مدرسه علمیه سلیمانخان ساکن شد و تا سال 1344 در همین مدرسه مشغول تحصیل علوم دینی و تکمیل معارف مذهبی شد., شیخ عبدالوهاب، نزد عموی بزرگوارش شیخ حسین فرقانی، مقدمات و ادبیات عرب را فرا گرفت و برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی عازم بابل شد و پس از آموزش سنتی صرف و نحو عربی و منطق، راهی تهران شد و تا سال 1334 در مدارس: «حاج ابوالحسن معمارباشی» و «خازن الملک»، «حاج میرزا ابوالفتح» و «شیخ عبدالحسین» از محضر علماء و اساتید عالیقدر از جمله: آیت الله آملی و علامه یحیی نوری بهره برد. در همین سال برای آموختن سطوح عالی فقه و اصول راهی مشهد شد و در مدرسه علمیه سلیمانخان ساکن شد و تا سال 1344 در همین مدرسه مشغول تحصیل علوم دینی و تکمیل معارف مذهبی شد.,,
شیخ عبدالوهاب آثار علمی متعددی را در طول کسب علم و دانش، پدید آورده بود اما بخشی ازآن در یورش ساواک به خانه اش به تاراج رفت و آنچه که باقیمانده تاکنون چاپ نشده است؛ که از آن جمله می توان به «لطایف و ظرایف ادبی»، «تقریرات در فقه و اصول فقه»، «تدوین آیات و روایات در قالب حکمت» و نیز کشکول در باب کلمات حکماء و علماء، عرفا و شعرا اشاره کرد.
, شیخ عبدالوهاب آثار علمی متعددی را در طول کسب علم و دانش، پدید آورده بود اما بخشی ازآن در یورش ساواک به خانه اش به تاراج رفت و آنچه که باقیمانده تاکنون چاپ نشده است؛ که از آن جمله می توان به «لطایف و ظرایف ادبی»، «تقریرات در فقه و اصول فقه»، «تدوین آیات و روایات در قالب حکمت» و نیز کشکول در باب کلمات حکماء و علماء، عرفا و شعرا اشاره کرد., شیخ عبدالوهاب آثار علمی متعددی را در طول کسب علم و دانش، پدید آورده بود اما بخشی ازآن در یورش ساواک به خانه اش به تاراج رفت و آنچه که باقیمانده تاکنون چاپ نشده است؛ که از آن جمله می توان به «لطایف و ظرایف ادبی»، «تقریرات در فقه و اصول فقه»، «تدوین آیات و روایات در قالب حکمت» و نیز کشکول در باب کلمات حکماء و علماء، عرفا و شعرا اشاره کرد.,,
شیخ عبدالوهاب از آغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، با حرکت انقلابی امام، همنوا شد و محور اصلی مبارزه و نهضت را با همراهی جمعی از فضلای مشهد راهاندازی کرد. در آن زمان از موقعیت و اعتبار ویژهای در حوزه علمیه مشهد و درس آیتالله قمی برخوردار بود. به عضوگیری پرداخت و در کمترین زمان با همفکران و همراهانش به جمع رهروان نهضت پیوست. و تمام خطرات و مشکلات مبارزه را به قیمت جان پذیرا شد. و در خط مقدم جبهه مبارزات سیاسی اسلامیون علیه رژیم پهلوی قرار گرفت. او که خطیبی توانا بود و در موعظه و خطابه، سبک دلنشین خود را داشت، به افشای ظلم و ستم جنایات رژیم پهلوی می پرداخت و در قیام 15 خرداد سال 1342 به دست مأموران رژیم دستگیر و زندانی شد.
, شیخ عبدالوهاب از آغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، با حرکت انقلابی امام، همنوا شد و محور اصلی مبارزه و نهضت را با همراهی جمعی از فضلای مشهد راهاندازی کرد. در آن زمان از موقعیت و اعتبار ویژهای در حوزه علمیه مشهد و درس آیتالله قمی برخوردار بود. به عضوگیری پرداخت و در کمترین زمان با همفکران و همراهانش به جمع رهروان نهضت پیوست. و تمام خطرات و مشکلات مبارزه را به قیمت جان پذیرا شد. و در خط مقدم جبهه مبارزات سیاسی اسلامیون علیه رژیم پهلوی قرار گرفت. او که خطیبی توانا بود و در موعظه و خطابه، سبک دلنشین خود را داشت، به افشای ظلم و ستم جنایات رژیم پهلوی می پرداخت و در قیام 15 خرداد سال 1342 به دست مأموران رژیم دستگیر و زندانی شد., شیخ عبدالوهاب از آغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، با حرکت انقلابی امام، همنوا شد و محور اصلی مبارزه و نهضت را با همراهی جمعی از فضلای مشهد راهاندازی کرد. در آن زمان از موقعیت و اعتبار ویژهای در حوزه علمیه مشهد و درس آیتالله قمی برخوردار بود. به عضوگیری پرداخت و در کمترین زمان با همفکران و همراهانش به جمع رهروان نهضت پیوست. و تمام خطرات و مشکلات مبارزه را به قیمت جان پذیرا شد. و در خط مقدم جبهه مبارزات سیاسی اسلامیون علیه رژیم پهلوی قرار گرفت. او که خطیبی توانا بود و در موعظه و خطابه، سبک دلنشین خود را داشت، به افشای ظلم و ستم جنایات رژیم پهلوی می پرداخت و در قیام 15 خرداد سال 1342 به دست مأموران رژیم دستگیر و زندانی شد.,,
رژیم پهلوی با آنکه شیخ عبدالوهاب 30 سال سن داشت. با هدف دور کردن از مردم او را به اجبار برای سربازی به پادگان اعزام کرد. درآنجا افسر پزشک، شیخ عبدالوهاب را به علت عارضه چشم معاف و نصیحت کرد تا بر جان و سلامتی خود رحم کرده و از خط مبارزه کنار برود. اما شیخ عبدالوهاب با نادیده گرفتن همه تهدیدات و شکنجه هایی که شده بود مبارزه را از سر گرفت و به روشنگری و ارشاد مردم مشهد پرداخت. در سال 1344(هـ.ش) بنابر دعوت جمعی از مومنین و تصویب و تاکید علمای بزرگ خطه مازندران در شهر ساری ساکن شد و با صراحت و شجاعت خط مبارزه علیه طاغوت را در مرکز استان مازندران گشود و برای براندازی حکومت دست نشانده پهلوی همه توان خود را به کار بست. شیخ عبدالوهاب، بارها به واسطه مبارزه علنی علیه رژیم دستگیر، شکنجه و زندانی شد اما هر بار پس از آزادی مصمم تر از پیش به مبارزه ادامه داد.
, رژیم پهلوی با آنکه شیخ عبدالوهاب 30 سال سن داشت. با هدف دور کردن از مردم او را به اجبار برای سربازی به پادگان اعزام کرد. درآنجا افسر پزشک، شیخ عبدالوهاب را به علت عارضه چشم معاف و نصیحت کرد تا بر جان و سلامتی خود رحم کرده و از خط مبارزه کنار برود. اما شیخ عبدالوهاب با نادیده گرفتن همه تهدیدات و شکنجه هایی که شده بود مبارزه را از سر گرفت و به روشنگری و ارشاد مردم مشهد پرداخت. در سال 1344(هـ.ش) بنابر دعوت جمعی از مومنین و تصویب و تاکید علمای بزرگ خطه مازندران در شهر ساری ساکن شد و با صراحت و شجاعت خط مبارزه علیه طاغوت را در مرکز استان مازندران گشود و برای براندازی حکومت دست نشانده پهلوی همه توان خود را به کار بست. شیخ عبدالوهاب، بارها به واسطه مبارزه علنی علیه رژیم دستگیر، شکنجه و زندانی شد اما هر بار پس از آزادی مصمم تر از پیش به مبارزه ادامه داد., رژیم پهلوی با آنکه شیخ عبدالوهاب 30 سال سن داشت. با هدف دور کردن از مردم او را به اجبار برای سربازی به پادگان اعزام کرد. درآنجا افسر پزشک، شیخ عبدالوهاب را به علت عارضه چشم معاف و نصیحت کرد تا بر جان و سلامتی خود رحم کرده و از خط مبارزه کنار برود. اما شیخ عبدالوهاب با نادیده گرفتن همه تهدیدات و شکنجه هایی که شده بود مبارزه را از سر گرفت و به روشنگری و ارشاد مردم مشهد پرداخت. در سال 1344(هـ.ش) بنابر دعوت جمعی از مومنین و تصویب و تاکید علمای بزرگ خطه مازندران در شهر ساری ساکن شد و با صراحت و شجاعت خط مبارزه علیه طاغوت را در مرکز استان مازندران گشود و برای براندازی حکومت دست نشانده پهلوی همه توان خود را به کار بست. شیخ عبدالوهاب، بارها به واسطه مبارزه علنی علیه رژیم دستگیر، شکنجه و زندانی شد اما هر بار پس از آزادی مصمم تر از پیش به مبارزه ادامه داد.,,
شیخ عبدالوهاب در ادامه خدمات مذهبی و تبلیغات اسلامی سفری به کویت و سفری به سوریه و چند سفر به عربستان سعودی و سفری هم به مصر داشت. جالب توجه این که توفیقات و تأثیرات ارزنده این مسافرتها به قدری مشهود بود که بعضاً عالم فرزانه، حضرت آیتالله وحید خراسانی، شیخ عبدالوهاب را به جایی میفرستادند که قرار بود خود افاضه فرمایند و این نشان از لیاقت بالای شیخ عبدالوهاب داشت. در همین رابطه یکی از مسئولین اطلاعات شهربانی میگفت: ما با مسافرت های قاسمی موافقت می کنیم به این امید که چند صباحی از گزند زبانش در امان بمانیم و در شعله زبان آتشبارش نسوزیم و چند روزی با استفاده از غیبت او آسوده بتمرگیم. اما او حتی در خارج از کشور هم ما را راحت نگذاشت و کارهایی میکرد و سخنانی میگفت که ما مورد سؤال قرار میگرفتیم.
, شیخ عبدالوهاب در ادامه خدمات مذهبی و تبلیغات اسلامی سفری به کویت و سفری به سوریه و چند سفر به عربستان سعودی و سفری هم به مصر داشت. جالب توجه این که توفیقات و تأثیرات ارزنده این مسافرتها به قدری مشهود بود که بعضاً عالم فرزانه، حضرت آیتالله وحید خراسانی، شیخ عبدالوهاب را به جایی میفرستادند که قرار بود خود افاضه فرمایند و این نشان از لیاقت بالای شیخ عبدالوهاب داشت. در همین رابطه یکی از مسئولین اطلاعات شهربانی میگفت: ما با مسافرت های قاسمی موافقت می کنیم به این امید که چند صباحی از گزند زبانش در امان بمانیم و در شعله زبان آتشبارش نسوزیم و چند روزی با استفاده از غیبت او آسوده بتمرگیم. اما او حتی در خارج از کشور هم ما را راحت نگذاشت و کارهایی میکرد و سخنانی میگفت که ما مورد سؤال قرار میگرفتیم., شیخ عبدالوهاب در ادامه خدمات مذهبی و تبلیغات اسلامی سفری به کویت و سفری به سوریه و چند سفر به عربستان سعودی و سفری هم به مصر داشت. جالب توجه این که توفیقات و تأثیرات ارزنده این مسافرتها به قدری مشهود بود که بعضاً عالم فرزانه، حضرت آیتالله وحید خراسانی، شیخ عبدالوهاب را به جایی میفرستادند که قرار بود خود افاضه فرمایند و این نشان از لیاقت بالای شیخ عبدالوهاب داشت. در همین رابطه یکی از مسئولین اطلاعات شهربانی میگفت: ما با مسافرت های قاسمی موافقت می کنیم به این امید که چند صباحی از گزند زبانش در امان بمانیم و در شعله زبان آتشبارش نسوزیم و چند روزی با استفاده از غیبت او آسوده بتمرگیم. اما او حتی در خارج از کشور هم ما را راحت نگذاشت و کارهایی میکرد و سخنانی میگفت که ما مورد سؤال قرار میگرفتیم.,,
سخنان افشاگرانه و آمیخته به صراحت و صداقت وی، در میان مردم مازندران، آنچنان جاذبه ای پدید آورد که حوزه مغناطیس وی اکثر افراد جامعه را به سوی خود می کشانید. به همین دلیل او به عنوان چهره ای شاخص و درخشان برای سازماندهی به مبارزات مردمی در این خطّه، خوش درخشید. مردم مسلمان و حق شناس شهرستان ساری نیز هرگز آن خطابه های آتشین، انقلابی، رشد دهنده و سازنده او را فراموش نخواهند کرد و هنوز طنین سخنان دلنشین وی، گوش مساجد، تکایا، حسینیه ها، محافل مذهبی و فضای شهر ساری را می نوازد و به تعبیر مقام معظم رهبری: فریاد جوش و خروش آقای قاسمی در مدرسه سلیمان خان مشهد هنوز در گوشم است.
, سخنان افشاگرانه و آمیخته به صراحت و صداقت وی، در میان مردم مازندران، آنچنان جاذبه ای پدید آورد که حوزه مغناطیس وی اکثر افراد جامعه را به سوی خود می کشانید. به همین دلیل او به عنوان چهره ای شاخص و درخشان برای سازماندهی به مبارزات مردمی در این خطّه، خوش درخشید. مردم مسلمان و حق شناس شهرستان ساری نیز هرگز آن خطابه های آتشین، انقلابی، رشد دهنده و سازنده او را فراموش نخواهند کرد و هنوز طنین سخنان دلنشین وی، گوش مساجد، تکایا، حسینیه ها، محافل مذهبی و فضای شهر ساری را می نوازد و به تعبیر مقام معظم رهبری: فریاد جوش و خروش آقای قاسمی در مدرسه سلیمان خان مشهد هنوز در گوشم است., سخنان افشاگرانه و آمیخته به صراحت و صداقت وی، در میان مردم مازندران، آنچنان جاذبه ای پدید آورد که حوزه مغناطیس وی اکثر افراد جامعه را به سوی خود می کشانید. به همین دلیل او به عنوان چهره ای شاخص و درخشان برای سازماندهی به مبارزات مردمی در این خطّه، خوش درخشید. مردم مسلمان و حق شناس شهرستان ساری نیز هرگز آن خطابه های آتشین، انقلابی، رشد دهنده و سازنده او را فراموش نخواهند کرد و هنوز طنین سخنان دلنشین وی، گوش مساجد، تکایا، حسینیه ها، محافل مذهبی و فضای شهر ساری را می نوازد و به تعبیر مقام معظم رهبری: فریاد جوش و خروش آقای قاسمی در مدرسه سلیمان خان مشهد هنوز در گوشم است.,,
شیخ عبدالوهاب، شامگاه هفتم تیر سال 1360 در میان خداباوران و خمینی یاوران به دست خوارجیان زمان به شهادت رسید. بدن مطهّرش بنا به وصیتش در قم و در قبرستان شیخان، به خاک سپرده شد. از ایشان هفت فرزند به نام های رباب(1340)، باقر(1344)، جواد(1347)، رضا(1351)، عباس(1353)، صدیقه (1349) و شهید محمدصادق(1345) به یادگار مانده است.
, شیخ عبدالوهاب، شامگاه هفتم تیر سال 1360 در میان خداباوران و خمینی یاوران به دست خوارجیان زمان به شهادت رسید. بدن مطهّرش بنا به وصیتش در قم و در قبرستان شیخان، به خاک سپرده شد. از ایشان هفت فرزند به نام های رباب(1340)، باقر(1344)، جواد(1347)، رضا(1351)، عباس(1353)، صدیقه (1349) و شهید محمدصادق(1345) به یادگار مانده است., شیخ عبدالوهاب، شامگاه هفتم تیر سال 1360 در میان خداباوران و خمینی یاوران به دست خوارجیان زمان به شهادت رسید. بدن مطهّرش بنا به وصیتش در قم و در قبرستان شیخان، به خاک سپرده شد. از ایشان هفت فرزند به نام های رباب(1340)، باقر(1344)، جواد(1347)، رضا(1351)، عباس(1353)، صدیقه (1349) و شهید محمدصادق(1345) به یادگار مانده است., ,حضرات آیات: قاسمی، عماد الدین کریمی، نظری، محمدی کوچکسرایی، محسنی، یوسفی هزار جریبی، کسلیانی، نوریان
, حضرات آیات: قاسمی، عماد الدین کریمی، نظری، محمدی کوچکسرایی، محسنی، یوسفی هزار جریبی، کسلیانی، نوریان, حضرات آیات: قاسمی، عماد الدین کریمی، نظری، محمدی کوچکسرایی، محسنی، یوسفی هزار جریبی، کسلیانی، نوریان, حضرات آیات: قاسمی، عماد الدین کریمی، نظری، محمدی کوچکسرایی، محسنی، یوسفی هزار جریبی، کسلیانی، نوریان,,
* اساتید شیخ عبدالوهاب:
, * اساتید شیخ عبدالوهاب:, * اساتید شیخ عبدالوهاب:, * , اساتید شیخ عبدالوهاب:,1- والد ماجدش حاج عزیزالله قاسمی 2- عم مکرمش شیخ حسین فرقانی 3- آیت الله آقا سیدهادی میلانی متوفای1395 4- آیت الله شیخ هاشم قزوینی متوفای1380 5- آیت الله شیخ کاظم دامغانی متوفای1390 6- ادیب نیشابوری 7- آیت الله حاج آقا حسن قمی 8- آیت الله شیخ عبدالنبی کجوری 9- آیت الله وحید خراسانی 10- آیت الله شیخ مجتبی قزوینی 11- آیت الله آملی 12- علامه یحیی نوری
, 1- والد ماجدش حاج عزیزالله قاسمی 2- عم مکرمش شیخ حسین فرقانی 3- آیت الله آقا سیدهادی میلانی متوفای1395 4- آیت الله شیخ هاشم قزوینی متوفای1380 5- آیت الله شیخ کاظم دامغانی متوفای1390 6- ادیب نیشابوری 7- آیت الله حاج آقا حسن قمی 8- آیت الله شیخ عبدالنبی کجوری 9- آیت الله وحید خراسانی 10- آیت الله شیخ مجتبی قزوینی 11- آیت الله آملی 12- علامه یحیی نوری, 1- والد ماجدش حاج عزیزالله قاسمی 2- عم مکرمش شیخ حسین فرقانی 3- آیت الله آقا سیدهادی میلانی متوفای1395 4- آیت الله شیخ هاشم قزوینی متوفای1380 5- آیت الله شیخ کاظم دامغانی متوفای1390 6- ادیب نیشابوری 7- آیت الله حاج آقا حسن قمی 8- آیت الله شیخ عبدالنبی کجوری 9- آیت الله وحید خراسانی 10- آیت الله شیخ مجتبی قزوینی 11- آیت الله آملی 12- علامه یحیی نوری,انتهای پیام/خ
, انتهای پیام/خ, انتهای پیام/خ]