15 خرداد سرمنشاء تحولات تاریخ ساز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با نافع، با بیان اینکه 15 خرداد سال 42 منشاء تحولات وسیع داخلی و بین‌المللی شد،اظهار کرد: استبداد و خفقان در کشور و وابستگی شدید محمدرضا پهلوی به آمریکا یکی از علل وقوع این قیام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

 

,

وی بی احترامی به باورهای دینی و عقاید مردم آن زمان را از دیگر علل وقوع این حادثه تاریخی ذکر و خاطرنشان کرد: حکومت پهلوی در پاسخ به جنبش هایی که در آن زمان به این واسطه شکل گرفته بود، طی اقدامی نابخردانه 15 خرداد خونین را رقم زد.

,

 

,

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد:  در حقیقت قیام 15 خرداد نقطه عطفی در مبارزات سیاسی و دینی انقلاب اسلامی می­ باشد که نباید هرگز به فراموشی سپرده شود.

,

 

,

وی  با اذعان به اینکه قیام 15 خرداد جنبشی ماندگاربود که راه مبارزه در برابر ظلم و ستم را به مردم آموخت، تصریح کرد: قیام خونین 15 خرداد نقطه عزیمت و سرمنشاء بسیاری از تحولات ایران اسلامی به شمار می آید.

,

 

,

وی همچنین خاطرنشان کرد:بسیاری از حوادث، تغییر و تحولات دیگر کشورهای جهان در اثر انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و امروز انقلاب اسلامی ایران در دیگر نقاط دنیا معادلات ابر قدرتها را بهم زده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به حادثه تاریخی و اثر گذار قیام خونین 15 خرداد گفت: 15 خرداد نقطه عزیمت و سرمنشاء بسیاری از تحولات ایران اسلامی شد.