بیش از 27 هزار رأس دام سنگین مورد تست سل قرار گرفتند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مرتضی یعقوبی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: تست و غربالگری دام‌ها از جمله برنامه‌های مدون و مستمر دامپزشکی در راستای تشخیص، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است که به طور گسترده در سطح واحدهای گاوداری صنعتی به مرحله اجراء گذاشته می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: سل عفونت مزمنی است که به وسیله باکتری«مایکوباکتریوم توبرکلوزیس» و گاهی به وسیله سایر مایکوباکتریوم‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اذعان کرد: این بیماری اغلب ریه را درگیر می‌کند، اما تقریباً هیچ کدام از دستگاه‌های بدن از عوارض بیماری سل در امان نیستند و سایر اعضای بدن هم ممکن است با این بیماری درگیر شوند. 

وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام کارشناسان این اداره طی سال گذشته تعداد ۲۷هزارو880 رأس گاو در سطح واحدهای گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی از نظر بیماری سل گاوی پایش شد.

یعقوبی دلیل کاهش این بیماری را رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط دامداران و اقدام به موقع عملیات تست سل توسط کارشناسان دامپزشکی دانست و گفت: تمام خدمات تست سل به صورت رایگان اجرا می‌شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
بیش از 27 هزار رأس دام سنگین مورد تست سل در شهرستان آبیک قرار گرفتند.