جنوب کرمان،رنگین کمان دست سازهای خلاقانه محرومان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، صنایع دستى سنتی جنوب کرمان جلوه اى از هنر، فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین است که روح هر بیننده اى را در نقوش و ظرافت خود غرق مى‌سازد و صنایع دستی سنتی به دست آمده از برگ درخت خرما یکی از بهترین سوغات فرهنگی  این منطقه محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما،, رودبار ما،,


از سوی دیگر هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌توانند مهم‌ترین منبع درآمد ارزی ایران پس از نفت و در واقع عمده‌ترین درآمد ارزی غیرنفتی به‌شمار آیند. بنابراین صنایع دستی هر استان نه تنها بخشی از نیازهای ارزی آن استان را تامین می‌کند که در جلب توجه گردشگران و آشنایی آنها با گوشه‌ای از فرهنگ و هنر مردم آن استان هم موثر است.

, ,
,

, ,

ترویج صنایع دستی راهکاری است که علاوه بر نجات آنها از نیازهای مالی، باعث شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور می شود.

,

مریم بامری از بانوان فعال حوزه صنایع دستی با بیان اینکه صنایع‌دستی با تمام گسترده و تنوعی که در کشور دارد، جایگاه و هویت آن در جامعه امروز کمرنگ شده است، گفت: هنر ایرانی را باید با تکنولوژی مدرن همراه کنیم و از فرصت های به دست آمده برای بهینه‌سازی وضعیت و ساختار هنرهای‌ ملی و بومی خود بهره ببریم.

,

کمک به محیط زیست و مردم منطقه
وی بیان داشت: به جای استفاده از پلاستیک های تجزیه ناپذیر بلای محیط زیست از سبدهای حصیریی که از مهمترین صنایع دستی جنوب کرمان است و قابل شستشو برای حمل نان و خرید استفاده کنید تا کمکی هم به کسب و کارهای بومی و توانمندی روستائیان کرده باشید.

,
,


این فعال صنایع دستی خاطر نشان کرد: صنایع دستی جنوب کرمان به دلیل تنوع و زیبایی خاصی که هنر دستان زنان زحمتکش و هنرمند این سامان به آن داده است ظرفیت مطرح شدن در سطح جهانی را دارد و نیز به دلیل راه اندازی کارگاه های کوچک در این زمینه در صورت حمایت می تواند سبب پویایی اقتصاد خانواده های این منطقه شود.

, ,
,

انتهای پیام/م

]
صنایع دستى سنتی جنوب کرمان جلوه اى از هنر، فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین است که روح هر بیننده اى را در نقوش و ظرافت خود غرق مى‌سازد.