درمان های مسکن وار،علاج درد صاحبان اصناف نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،شهرستان بهار و همچنین شهر صالح آباد به واسطه شغل اکثر مردم آن که راننده ماشین سنگین بوده و کامیوندار هستند نیز تحت تاثیر این اعتصابات قرار داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

به همین منظور به سراغ یکی از باربری های شهر بهار رفتیم و با احمد کاظمی، یکی از متصدیان باربری هم کلام شدیم.

,

 

,

افزایش عوارض جاده ها و حق بیمه مهمترین دلیل اعتراضات کامیونداران بود

, افزایش عوارض جاده ها و حق بیمه مهمترین دلیل اعتراضات کامیونداران بود, افزایش عوارض جاده ها و حق بیمه مهمترین دلیل اعتراضات کامیونداران بود,

وی آغازاعتصابات را اول خرداد امسال دانست و مهمترین دلیل اعتصاب رانندگان را گرانی لاستیک و قطعات خودرو، افزایش عوارض جاده ها و افزایش حق بیمه و کم بودن کرایه ها عنوان کرد و گفت: چند روزی که کامیونداران اعتصاب کرده بودند با کمبود مواجه بودیم و کسی بار نمی برد و حتی اگر کسی هم میخواست بارگیری کند در مسیر ، دیگر کامیونداران با پرتاب سنگ و چوب به سمت کامیون ها اجازه حمل بار نمی دادند و با این شرایط کسی تمایل به حمل بار نداشت و ما هم نمی توانستیم راننده ها را مجبور کنیم

,

 

,

وی گفت: عوارض جاده ها در سال جدید 17 درصد افزایش داشته و از طرفی حق بیمه رانندگان 40 هزار تومان زیاد شده است و همینطور لاستیک و قطعات خودرو هم افزایش خیلی زیادی داشته ، این افزایش قیمت ها هم شامل اجناس ایرانی است و هم اجناس خارجی ؛ به طوریکه از اردیبهشت ماه هر حلقه لاستیک ایرانی که قبلا یک و نیم میلیون تومان بود در حال حاضر بالای دو میلیون تومان شده و لاستیک خارجی هم از سه و نیم میلیون تومان به 5 میلیون رسیده است.

,

 

,

این متصدی باربری ادامه داد: بخشنامه ای از سوی سازمان راهداری ارسال شد که طبق آن کرایه ها 20 درصد افزایش پیدا کرد و قرار شد که حق بیمه رانندگان هم به روال قبل یعنی طبق تعرفه سال 96 محاسبه شود و صدور این بخشنامه باعث شده که اعتراضات تا حدودی کاهش پیدا کند و به روال سابق برگردد.

,

 

,

صدور متمرکز بارنامه ها از دیگر خواسته کامیونداران بود

, صدور متمرکز بارنامه ها از دیگر خواسته کامیونداران بود, صدور متمرکز بارنامه ها از دیگر خواسته کامیونداران بود,

در ادامه با مسئول رسیدگی به شکایات فرمانداری بهارگفتگویی داشتیم.

,

 وی به صدور بخشنامه ای در این خصوص اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه حدود بیست بخش آورده شده بود که در آن طرح سختی کار برای رانندگان کامیون و کاهش سنوات بیمه از 30 سال به 25 سال آورده شده و قرار است در مجلس به رای گذاشته شود، همچنین مبلغ بیمه طبق سال 96 برای آنها محاسبه خواهد شد.

,

 

,

جوادی صدور بارنامه را یکی دیگر ازمطالبات رانندگان دانست و گفت: رانندگان نسبت به بالا بودن حق باربری ها اعتراض داشتند و خواستار اعلان بار به صورت متمرکز و از طریق پایانه بودند.

,

 

,

این مقام مسئول افزایش 20 تا 25 درصدی کرایه ها و امکان پرداخت یارانه برای خرید لاستیک را از دیگر موارد مطرح شده در این بخشنامه بیان کرد و گفت: بیشترین مشکل در شهرستان در شهر صالح آباد بود که این مشکل با برگزاری چندین جلسه در استانداری و فرمانداری با حضور استاندار و فرماندار حل شده و پیگیر حل مشکل کامیونداران در این زمینه هستیم.

,

 

,

این مقام مسئول نظارت همه جانبه متولیان و قیمت گذاری را از عوامل پیشگیرانه در شیوع این گونه اعتراضات دانست و گفت: در شرایط کنونی بعضی افراد در پی سودجویی بوده و در صنفهای مختلف ممکن است اقدام به افزایش قیمت ها کنند ؛ اما متولیان و خود مردم باید ناظر بوده و اجازه افزایش قیمت ها به صورت غیرکارشناسی را ندهند چرا که این افزایش قیمت ها ممکن است به دیگر بخش ها نیز سرایت کند.

,

 

,

مشکل صنوف حل شود تا کار به اعتراض و اعتصاب کشیده نشود

, مشکل صنوف حل شود تا کار به اعتراض و اعتصاب کشیده نشود, مشکل صنوف حل شود تا کار به اعتراض و اعتصاب کشیده نشود,

در ادامه گفتگویی با علی حمیدی ، کارشناس اقتصادی گفتگویی داشتیم و نظر وی را در این مورد جویاشدیم.

,

 حمیدی در این مورد گفت: به علت افزایش نرخ تورم، هزینه معیشت مردم نیز افزایش پیدا کرده و این طبیعی است که برخی صنوف نیز در فکر افزایش میزان درآمدشان متناسب با افزایش تورم باشند و این موضوعی است که کامیونداران نیز خواستار آن بوده و به شکل خاص خود، اعتراضشان را نسبت به آن نشان دادند.

,

 

,

وی در مورد شیوع این اعتراضات در دیگر صنوف گفت: این گونه این اعتراضات بیش از آنکه شکل اقتصادی داشته باشد شکل سیاسی و امنیتی به خود می گیرد و رسانه های معاند با نظام نیز به خوبی این اعتصابات را پوشش داده و در فکر سوء استفاده از این اعتراضات هستند و هر اتفاق کوچک را بزرگ کرده و با آب و تاب فراوان به آن شاخ و برگ می دهند.

,

 

,

حمیدی همچنین ادامه داد: برای اینکه از تسری این گونه اعتراضات به دیگر بخش ها و صنوف جلوگیری کنیم باید قبل از اینکه بحران به وجود بیاید با شناسایی دقیق، وضعیت و نگرانی های صنوف بررسی شده و مشکل حل شود تا کار به اعتراض و اعتصاب کشیده نشود، چرا که ادامه این روند چندان جالب نیست.

,

 

,

به گزارش خبرنگار نافع افزایش 20 درصدی کرایه ها همچون مسکنی کوتاه مدت بر اعتراضات کامیونداران می باشد و این مشکل نه تنها در بین این صنف که در بین دیگر صنوف نیز به چشم می خورد و شاهد این هستیم که به بهانه افزایش نرخ ارز در همه بخش ها افزایش قیمت داریم و این مسئله به طور زنجیروار به دیگر بخش ها نیز سرایت کرده و باعث نارضایتی می شود و تنها نظارت همه جانبه و برخورد قاطع با این افزایش قیمت هاست که می تواند مانع از این مشکل شود.  

انتهای پیام/

,
,
]
اعتصاب کامیونداران یکی از اتفاقاتی است که طی چند هفته گذشته در صدر مهمترین اخبار کشور قرار گرفت.