طرح سوال از "آذری جهرمی" در مجلس کلید خورد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از عدم برخورد با سایت‌های شرط‌بندی از تدوین طرح سوال مجلس از وزیر ارتباطات خبر داد و گفت: متاسفانه علیرغم هشدارها و تذکرات اخیر پیرامون سایت‌های شرط‌بندی شاهد رشد روز افزون این‌چنین سایت‌ها در فضای مجازی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری تسنیم,

وی ادامه داد: از طرفی با فرارسیدن ایام برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، بازار این نوع سایت‌ها بسیار داغ شده است و لازم است در راستای توقیف و ریشه‌کن شدن این پدیده ضداقتصادی اقدامات لازم انجام شود.

,

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: وزیر ارتباطات لازم است نسبت به دلایل تعلل و کوتاهی در برخورد با سایت‌های شرط‌بندی و اشاعه قمار پاسخگو باشد. در همین راستا طرح سوال از آقای جهرمی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

,

نماینده مردم همدان در تشریح ابعاد خسارات ناشی از وجود این نوع سایت‌ها برای کشور گفت: پدیده  شرط‌بندی و قمار از دیرباز به عنوان یک مسئله ضداقتصادی و خطرناک شناخته شده است و اخیراً  نیز از قمار در راستای پولشویی و جابجایی پول‌های کثیف استفاده می‌شود. قمار و مراکز شرط‌بندی در معدود کشورهایی که دارای مجوز هستند تحت نظارت شدید دولت‌ها و دستگاه‌های قضایی هستند اما همگان معتقدند ضرر و خسارت ناشی از وجود قمار برای جوامع بیشتر از منافع آن است. این پدیده علاوه بر ضررهای اقتصادی موجب بروز معضلات عمیق فرهنگی و اجتماعی نیز می‌شود.

,

نایب رئیس کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس ضمن ابراز شگفتی از ارتباط این سایت‌ها و برخی از بانک‌های کشور از طریق درگاه‌های بانکی پرداخت آنلاین گفت: در برخی از سایت‌های شرط‌بندی و قمارآنلاین کلیه معاملات از طریق درگاه‌های رسمی پرداخت آنلاین بانک‌ها صورت می‌گیرد و این مسئله موجب شگفتی است؛ لذا اگر دستگاه‌های مرتبط قادر به کنترل ورود و خروج سرمایه‌ها در این سایت‌ها نباشند قادر به خروج سرمایه‌های مردم از کشور نیز نخواهند بود.

,

خجسته ضمن تاکید بر لزوم مبارزه جدی با خروج غیرطبیعی سرمایه‌های ملی از کشور، پولشویی و خروج بیرویه ارز را یکی از معضلات مهم سایت‌های شرط بندی برشمرد و افزود: میزان قابل توجهی ارز توسط سایت‌های شرط‌بندی در حال خروج از کشور است.

]
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از کلید خوردن طرح سوال از وزیر ارتباطات در مجلس خبر داد.