معیار اسلام برای اعلام عید سعید فطر رویت هلال ماه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا سلام امینی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، بر وحدت و یکپارچکی علمایان در اعلام عید فطر تاکید کرد و افزود: اعلام خودسرانه بدون ثبوت شرعی خارج از چارچوب شرعی و فقهی است و باید تصمیات به صورت هیئتی از علمایان منطقه گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

امام جمعه سردشت افزود: قسمتی از علمایان و روحانیون علیرغم منبع قرار دادن تقویم برای اعلام عید فطر، به وسیله آن فتوای عید هم می دهند در حالی که چنین موضوعی در هیچ مذهب اسلامی و یا کتابی مطرح نشده و تنها دیدن ماه الزامی است اما هر فرد برای نفس خودش می تواند به تقویم رجوع و به آن عمل کند.

,

وی همچنین در رابطه با اهمیت عید در بین مسلمانان تصریح کرد: انسان همیشه بهترین روزهای خود که بر دشمنانش چیره می شود را جشن می گیرد ماه مبارک رمضان هم که مسلمانان در این ماه روزه می گیرند تا بر نفس خود فائق شوند مانند اسلحه ای است که سبب شکست شیطان می شود.

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه سردشت در خصوص برنامه شرعی برای اعلام عید سعید فطر گفت: در مرحله اول روئیت هلال ماه و سپس رهبر حکومت اسلامی عید را اعلام می کند و یا اگر اختلافی در مطلع مناطق وجود داشته باشد هیئتی از علمایان آن منطقه در مشورت با هم جشن را اعلام می کنند.