یادی از ‌شهید "ابراهیم‌زاده" از شهدای جنگ تحمیلی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به بهانه برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی خبرگزاری تسنیم تصمیم گرفت هر روز به معرفی یکی از شهدای استان خراسان جنوبی بپردازد و با انتشار پیام‌ها و وصیت نامه این شهیدان گامی در جهت حفظ و نشر ارزش‌ها و آرمان‌های آنها بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری تسنیم,

شهید رمضان ابراهیم‌زاده متولد پنجم اردیبهشت 1339 در شهرستان سرایان است و در خانوادهای ساده و مذهبی به دنیا آمد .

,

تولد این شهید مصادف با ماه مبارک رمضان بود و این شد که اسمش را رمضان نامیدند.

,

قبل از دبستان، برای فراگیری قرآن به مکتب خانه فرستاده شد و از آن پس تا لحظه شهادت هرگز از قرآن جدا نشد.

,

 شهید ابراهیم‌زاده از همان کودکی در کنار تحصیل و فراگیری علم در کار کشاورزی نیز کمک حال پدرش بود. در سن 15 سالگی پدرش را از دست داد و سرپرستی خانواده 6 نفره را بر عهده گرفت. هم درس می‌خواند و هم کار کشاورزی می‌کرد و در سن 19 سالگی دیپلم خود را گرفت.

,

در بهمن سال 1359 به سربازی اعزام شد و دوره آموزشی را در کرمان به پایان رساند و در لشکر 21 حمزه به تهران و سپس به جبهه اعزام شد و مدت یک سال با دشمن بعثی مبارزه کرد.

,

رمضان به مسائل اعتقادی پایبند و در انجام آنها کوشا بود و به نماز به خوبی توجه داشت.

,

او که زاده رمضان بود با ماه مبارک رمضان مأنوس بود و قبل از رسیدن به سن تکلیف در انجام تکالیف دینی کوتاهی نمی‌کرد.

,

وی در جلسات مذهبی و هیئت‌های سینه زنی به صورت جدی و با علاقه و پیوسته شرکت می‌کرد.

,

وی در انجام کارهای خیر اجتماعی، با اینکه بضاعت چندانی نداشت پیشقدم بود و خیلی از شبها را در بسیج می‌گذراند و با تلاش خالصانه‌اش به ایفای نقش در امور اجتماعی می‌پرداخت.

,

دارای روحیه‌ای قوی و خلل ناپذیر و برخوردار از فرهنگ و بینش نسبتاً جامع نسبت به انقلاب و اسلام و فرایضش بود و در صحنه‌های مفید اجتماع حضوری فعال داشت.

,

شهید رمضان ابراهیم‌زاده به علت مزین بودن به اخلاق اسلامی، امانتداری، وفای به عهد و برخورداری از حس مساعدت به دیگران، در میان مردم محبوب بود.

,

وی در رفتار و حرکات و اخلاقش الگو بود و در محیط تحصیل و اجتماع و خانواده کسی از او نگرانی یا ناراحتی نداشت و اسباب رنجش دیگران را فراهم نمی‌کرد.

,

سرانجام در بیستم خرداد 1361 در عملیات آزادسازی خرمشهر در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره خاک خوزستان را از خونش رنگین و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

,

, ,

در وصیت نامه شهید آمده است: "و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون" اینجانب سرباز الله، رمضان ابراهیم‌زاده دوستدار رهبر بت شکن زمان و آرزویم همانا پیروزى نهایى لشکر اسلام و نابودى کفر جهانى و فرج حضرت مهدى (عج) است.

,

از خداوند قادر متعال مى‌خواهم که اکنون که در جهاد اصغر لباس رزم بر تن دارم مرا بر جهاد اکبر که همانا مبارزه با نفس پلید است پیروز گرداند.

,

از خداوند بزرگ مى‌خواهم که قلم عفو بر گناهانم بکشد و گرچه هرکسى را مقام شهادت شایسته نیست اما از خداوند مى‌خواهم از باب فضل و کرمش با من رفتار کند و حال که بنا است روزى از این دنیا بروم پس چه بهتر طورى بروم که مایه خشنودى خودش باشد و آن نوع رفتن از این دنیا را من  با آگاهى کامل، مرگ سرخ مى‌دانم چون " گرچه مرگ سرخ رنگین است / بهتر از زندگى ننگین است".

,

به مادرم سفارش مى‌کنم که هیچ ناراحتى به خود راه ندهید و از بابت من آسوده خاطر باشید چون این راه را با آگاهى کامل انتخاب کردم و باز به مادرم و برادرانم و خواهرم سفارش مى‌کنم که بلند گریه نکنند چراکه دشمنان اسلام خوشحال مى‌شوند و از تمامى قومان و خویشان و خواهران و برادران مسلمانم مى‌خواهم که اگر از من بدى دیده‌اند به بزرگى خودشان ببخشند.

,

از تمام برادران و خواهران تقاضا دارم که دستورات امام عزیز را مو به مو اجرا کنند و پشتیبان ولایت فقیه باشند و همواره پشت سر روحانیت مترقى و متعهد باشند و دست از امام عزیز بر ندارند چون غافل شدن از اسلام همانا و گرفتار چپاولگران تاریخ شدن همانا.

,

غارتگران شرق و غرب مى‌خواهند شما را از صراط مستقیم منحرف کنند اما شما باید آگاه باشید و گوش به فرمان روحانیت اصیل و متعهد باشید چراکه اینها در طول تاریخ به اثبات رساندند که همواره در خط اسلام و براى رفاه مستضعفین گام بر مى‌دارند.

,

پس آگاه باشید و از تفرقه بپرهیزید و اتحاد خود را همچنان حفظ کنید که دشمنان از اتحاد شما مى‌ترسند و تا وقتى اتحاد داشته باشید هیچگونه آسیبى به شما نخواهد رسید و باز سفارش مى‌کنم به مادرم و تمامى خانواده شهدا که امروز روزى نیست که بر سر قبر شهدا گریه کنید امروز باید پیام شهیدان را به گوش جهانیان برسانید.

,

در خاتمه براى خانواده‌ام صبرى زینب گونه و براى اسلام پیروزى و براى کفر نابودى و براى امام عزیز طول عمر و براى ملت ایران روزهاى خوشى را آرزو مى‌کنم و در اینجا شما را به خداى بزرگ مى‌سپارم.

,

انتهای پیام/

]
شهید رمضان ابراهیم‌زاده یکی از شهدای جنگ تحمیلی است که در ماه رمضان به دنیا امد و به همین دلیل او را رمضان نامیدند. او در وصیت نامه خود تاکید دارد پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت و خودتان آسیبی نرسد.