ازنرخ 29 درصدی بیکاری تا بنزین فروشی جوانان در قطب اقتصاد کشور!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هرمزگان با دارا بودن ذخایر نفت و گاز، همچنین پیشروی در صنعت و تجارت کشور و دارا بودن بنادر مهم ، در سال های اخیر بعنوان قطب تجارت و اقتصاد کشور شناخته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

برخورداری از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در کریدور شمال _جنوب در خلیج فارس و تنگه هرمز و اتصال به شبکه ریلی و جاده ای، بنادر هرمزگان به عنوان مهمترین بنادر در جهان مبدل شده و صاحبان کالاهای تجاری کوتاهترین راه انتقال کالا به آسیای مرکزی و خاورمیانه را هرمزگان می دانند.

,

هرمزگان به واسطه دارا بودن این نعمت های مهم سالیانه با سیل عظیمی از افراد که برای داشتن شغلی مناسب به این استان مهاجرت می کنند مواجه بوده و غیر بومیانی که در استان سکونت می گزینند در صنایع مختلف استان مشغول به کار می شوند.

,

از آنجایی که این استان اهرم مهم اقتصادی کشور محسوب می شود لذا  در سال های اخیر جوانان آن با دارا بودن مدارک و تخصص های دانشگاهی همچنان از دغدغه بیکاری رنج می برند به طوری که از روی ناچار وبرای  کسب در آمد و چرخاندن چرخ زندگی به شغل های کاذب مانند بنزین فروشی روی می آورند.

,

جوانان زیادی با فروکش کردن آرزوهای دوران تحصیلی خود هم اکنون در کناره های خیابان های پایتخت اقتصادی کشور و در کنار دکه های چوبی نشسته و بنزین می فروشند.

,

این جوانان که در قبل از پایان تحصیلات دانشگاهی خود رویاهای استخدام در شرکت ها و ادارات مهم استان را در سر می پروراندند این روزها باید تنها نظاره گر اشتغال غیر بومیانی شوند که از سراسر کشور در این استان حضور داشته و به کسب در آمد می پردازند.

,

در میان این هیاهوی بنزین فروشی در استان، کودکان نیز با تعطیلی مدارس به این شغل کاذب پناه آورده و در محلات حاشیه نشین شهر نظاره گر کودکانی هستیم که به جای بازی های کودکانه برای کمک به معیشت خانواده بنزین فروشی را انتخاب کرده اند.

,

, ,

29 درصد از جوانان هرمزگانی بیکارند

,

محمد علی سلیمی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان 15تا 34 سال هرمزگان را  29 درصد اعلام و اظهار کرد:  همه دستگاه های دولتی و خصوصی باید نسبت به جذب جوانان جویای کار اقدام کنند.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: سال گذشته تعهد اشتغال در هرمزگان 20 هزار شغل بوده که با کمک دستگاه های اجرایی و همکاری بخش خصوصی این امر محقق شده است.

,

, ,

رفع بیکاری، مهمترین برنامه دولت در سال جاری

,

دریانورد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان از رفع بیکاری و توسعه اشتغال به عنوان مهم‌ترین برنامه دولت در سال جاری خبر داد و اظهار کرد:  تمام جهت گیری‌های دولت در سال جاری به سمت افزایش اشتغال است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان گفت: بر اساس برنامه ریزی های دولت در سال جاری، بیش از 20در صد اعتبارات تملک دارایی برای توسعه فرصت های اشتغال اختصاص داد شده است.

,

دریانورد خاطر نشان کرد: دولت به دنبال جهت دادن منابع خارجی برای رونق تولید است و رشد اقتصادی بایستی ترقی یابد و به سمت چشم انداز توسعه پیش رود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
بسیاری از جوانان هرمزگانی با فروکش کردن آرزوهای دوران تحصیلی خود هم اکنون در گوشه و کنار خیابان های پایتخت اقتصادی کشور بنزین می فروشند.