همایش 1000 نفری دف‌نوازی در سنندج برگزار می‌شود/ حسینی: مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی جلوه‌ای از وحدت اصیل اسلامی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، ابراهیم حسینی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش بزرگ دف‌نوازی سراج منیر، عنوان کرد: ابن برنامه به مناسبت کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در روز 29 خرداد هفته جاری در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: در این مراسم معنوی 1000 نفر از مدیحه سرایان و دف‌نوازان سراسر استان حضور دارند و حضور برای تمای گروه‌های هنری آزاد است و برای شرکت در این مراسم می‌توانند به رده‌های سپاه استان مراجعه و ثبت نام کنند.

,

 

,

حسینی، دف‌نوازی را یکی از ظرفیت‌های فرهنگی در استان کردستان عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف این همایش بزرگ مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.

,

 

,

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان گفت: بعد از انقلاب، مدیحه‌سرایی در ایران ترویج و توسعه پیدا کرد و جلوه باشکوه و عمیق‌تری به خود گرفت.

,

 

,

وی با تأکید براینکه مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی جلوه‌ای از وحدت اصیل اسلامی است، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف همایش سراج منیر، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدیحه سرای استان و تجلیل از خانواده‌های آنان است.

,

 

,

حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه و ترویج فرهنگ مدیحه‌سرای و مولودی خوانی، شناسایی استعدادهای درخشان دف نوازی و مدیحه سرایی استان، شناسایی آسیب‌های مدیحه سرایی، مقابله فرهنگی با تهاجم فرهنگی دشمن، مقابله با افکار تکفیری و دین ستیزانه و برپایی یک برانگیختگی اجتماعی در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان از دیگر اهداف برگزاری این همایش فرهنگی عنوان کرد.

,

 

,

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان افزود: اشعار مدیحه سرایی علاوه بر ابراز ارادت به خاندان پیامبر (ص) باید سمت و سوی انقلابی به خود بگیرد و ترویج روحیه ایثار و شهادت و استکبارستیزی در آن موج بزند.

,

وی در پایان اظهار داشت: این همایش در دو مرحله تبیین و اجرا برگزار می‌شود و برای تبیین آن از استاید دانشگاه از جمله ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه دعوت شده است.

,

 

,

گفتنی است، شهیدان محمود امان‌الهی، یوسف افشاریان، جواد کاکه جانی، محمدرضا علیشاهی، محمدصادق احمدی، جواد منتشلو، ابراهیم داوودخانی، محمدجواد ده‌ده‌جانی، حسین آقایی، قاسمعلی رستمی و حسن ده‌ده‌جانی از جمله شهدای مداح استان کردستان هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
همایش بزرگ دف‌نوازی سراج منیر به مناسبت کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در روز 29 خرداد هفته جاری در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.