امسال 1550 دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم در کردستان را انجام می دهند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عزیزی در گفتوگو با کُردتودی، عنوان کرد:  در سال جاری ۱۰۳۱ دستگاه کمباین بومی آماده برداشت محصول گندم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:۵۷۸ دستگاه کمباین مهاجر برای برداشت گندم به استان وارد می شود که در مجموع سالجاری ۱۵۵۰ دستگاه کمباین مهاجر و بومی، ۱۱۷ دستگاه دروگر آماده  برداشت گندم هستند که در مجموع تاکنون ۱۹۹۱ دستگاه کمباین و دروگر برای انجام برداشت گندم معاینه و تایید شده اند.

,

 

,

وی با بیان اینکه هرسال با حساسیت در نظارت ها میزان ریزش کمباین ها کاهش خواهد یافت خاطرنشان کرد :  بیشتر افت و ریزش در زمان برداشت محصول ۵/۲درصد مربوط به کمباین ها بوده است.

,

 

,

عزیزی با تاکید بر اینکه تامین سوخت در زمان برداشت یک اولویت مهم است اظهار داشت: شرکت پخش فراورده های نفتی استان کردستان در هر شرایطی که نیاز به سوخت باشد با همکاری های مکرر، دغدغه کشاورزان را رفع نموده است.

,

 

,

وی یاداورشد:در زمان شروع به برداشت گندم کمباین ها در هر شهرستان با اعلام حضور کارت معاینه فنی  از اکیب های خصوصی  دریافت و تا پایان فعالیت به همراه خواهند داشت.

,

 

,

به گفته مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان کردستان  ۱۵ اکیب بخش خصوصی در امر برداشت و ۱۲ اکیب دولتی  کار نظارت بر بخش خصوصی رادر زمان برداشت محصول گندم  به عهده خواهند داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال با خرید 75 دستگاه کمباین(45 دستگاه از محل خط اعتباری مکانیزاسیون و ۳۰ دستگاه نیز توسط کشاورزان کردستانی) تعداد کمباین های برداشت گندم به یک هزار و 550 دستگاه رسید.