2500 تن برنج سفید در شهرستان طارم برداشت می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کشت برنج در طارم اظهار کرد: برنج عملیات کاشت نشانی محصول برنج در شهرستان طارم آغاز شد پیش بینی می‌شود که در سال زراعی۹۷‌-۹۶حدود هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان که عمدتا اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن معروف به چم بوده به کشت برنج اختصاص یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از این سطح زیر کشت به صورت مستقیم و در اواخر فروردین ماه کشت شده و ۶۰ درصد باقیمانده به روش نشایی کشت خواهد شد.

,

مدیرجهاد کشاورزی طارم با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که از این هکتار به میزان ۲۵۰۰ تن برنج سفید برداشت شود بیان کرد: تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر از بهره برداران شهرستان مشغول کشت و کار محصول برنج هستند.

,

وی ابراز کرد: زمان برداشت برنج در این شهرستان مرداد ماه محصول کشت مستقیم و آخر شهریور محصول کشت نشایی است.

,

اسکندری به کیفیت بالای تولید برنج در طارم اشاره کرد و گفت: محصول برنج شهرستان طارم با توجه به شرایط اقلیمی خاص دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و به همین دلیل علاوه بر تامین نیاز‌ها شهرستان و استان به سایر مناطق کشور نیز صادر می‌شود.

,

وی با اشاره به اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در حمایت از شالیکاران این شهرستان افزود: در خصوص حمایت از کشت محصول برنج تامین نهاده‌ها بازدیدهای فنی و ارائه توصیه‌های فنی و هماهنگی برداشت مکانیزه است.

,

مدیرجهاد کشاورزی طارم با ارقام برنج کشت شده در طارم نیز اشاره کرد و افزود: عمده ارقام مورد کشت برنج در شهرستان طارم از نوع علی کاظمی و انواع برنج صدری است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرجهاد کشاورزی طارم با اشاره به میزان تولید برنج در شهرستان طارم گفت: براساس برآورد‌های انجام شده 2500 تن برنج سفید در شهرستان طارم برداشت می‌شود.