بیش از 1000قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مرتضی یعقوبی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: بیماری هاری یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که خطرناک و کشنده است و باید به محض گزش توسط سگ و دام مشکوک، ضمن شستشو و ضدعفونی کردن ناحیه گزش، با مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلای انسان انجام شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی اضافه کرد: دامپزشکی آبیک باجدیت، پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری را در دستور کار خود دارد و تا پایان سال ۹7 پیش بینی می‌شود، میزان واکسیناسیون دام نسب به سال 1396 افزایش قابل توجهی داشته باشد. 

رئیس اداره دامپزشکی آبیک اذعان کرد: به‌منظور مبارزه با بیماری هاری کلیه سگ‌های گله و صاحبدار به‌صورت رایگان واکسینه و قلاده گذاری می‌شوند که در همین راستا در سال گذشته بیش از 1000 قلاده سگ واکسینه شده‌اند.

وی توصیه کرد: در صورت مشاهده علایمی در حیوانات مانند ترس، حالت تهاجمی، ریزش بزاق از دهان، بلع سخت، گیج بودن و تلوتلو خوردن و تشنج، آسیب رساندن به خود و ترس از نور و آب و مشاهده اختلالات رفتاری در کمترین زمان ضمن تماس با تلفن گویای 1512اداره کل دامپزشکی از نزدیک شدن به آنها پرهیز کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]
در شهرستان آبیک بیش از 1000قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.