معدوم‌‌سازی 500 هزار قطعه مرغ مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، دکتر «علی اکبر حداد زاده» مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به شناسایی تعداد 7 کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان بیان داشت: خوشبختانه با اقدام به موقع دامپزشکی در حال حاضر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مهار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

وی افزود: شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان از تاریخ 96/9/30 گزارش شد که در این راستا 23 واحد مرغداری در کل استان که اکثرا غیر مجاز بودند، درگیر شدند و در این زمینه شهرستان های یزد، اشکذر، مهریز و میبد از کانون های اصلی این بیماری بودند.

,

حداد زاده در رابطه با علل شیوع این بیماری در استان اظهار داشت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق ویروس منتقل می شود که ورود کودهای مرغی به استان، ورود مرغ های بومی غیر مجاز و بدون مجوز، تردد بدون گواهی محل بهداشتی طیور زنده و صنعتی و عدم رعایت نکات بهداشتی در واحدهای پرورش طیور از مهمترین علل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان می باشد.

,

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در پایان با اشاره به فعال سازی قرنطینه ها قبل از شیوع ویروس اذعان داشت: در این زمینه و در جهت مهار و کنترل این بیماری طرح پیشگیری و تعیین تکلیف واحدهای غیر مجاز در قالب کارگروه های استانی و شهرستانی به ریاست فرمانداران و با حضورادارات  دامپزشکی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای متولی در حال اجرا می باشد تا مشکلات و نواقص واحدهای تولیدی طیور بر طرف شده و در رابطه با تعیین تکلیف واحدهای غیر مجاز پرورش طیور اقدام و کل این واحدهای غیر مجاز تعطیل شده تا در فصل سرما شاهد شیوع این بیماری در استان نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
مدیر کل دامپزشکی یزد گفت: با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون 500 هزار قطعه مرغ در استان یزد معدوم‌ شده است.