سونامی تعطیلی قطعه‎سازان در راه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام شهریاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تعلیق همکاری پژو با خودروسازان کشور، اظهار داشت: ما نباید از یک سوراخ دو بار گزیده می شدیم اما نمی دانم چرا این موضوع را مدیران در نظر نگرفته و باز پای قرارداد با پژو را امضاء کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این بار دوم است که صنعت خودروسازی مونتاژی ما با بی عهدی پژو روبه رو شده است، افزود: نمی دانم چرا ما به دنبال طراحی خودرو نمی رویم چرا همیشه باید به شرکت های خارجی وابسته و تولید خود را به همکاری با آنها گره بزنیم. جالب اینجاست ما در طراحی و تولید سمند به حوزه طراحی خودرو ورود پیدا کردیم اما عدم دنبال کردن این موضوع و سیاست های نادرست عاملی شد تا امروز نتوانیم به توسعه مطلوب در صنعت خودرو دست پیدا کنیم.

,

این کارشناس صنعت خودرو با تأکید براینکه با ادامه این فرایند به طور حتم خودروساز نخواهیم شد،گفت: متأسفانه یک برنامه توسعه صنعتی برای خودرو تعریف نشده و خودروسازان ما همچنان خصولتی بوده و توسط مدیران دولتی اداره می شوند البته بی ثباتی اقتصاد کشور هم عاملی شده تا سرمایه گذاران خارجی حاضر به همکاری با شرکای ایرانی نباشند.

,

وی به وضعیت صنعت قطعه سازی با تعلیق همکاری پژو با شرکای ایرانی اشاره کرده و گفت: قرار بود با این همکاری صنعت قطعه سازی مسیر توسعه را طی و بتواند در عرصه بین المللی شرکای خوبی را کسب کند اما در حال حاضر آنها خط تولید، ماشین آلات و حتی مواد اولیه قطعات محصولات مشترک پژو را خریداری و قالب سازی را هم انجام داده اند اما خبری از خریدار نیست.

,

شهریاری تصریح کرد: هنوز هیچ کس پاسخگوی ضرر وزیان قطعه سازان نیست و آنها با مشکلات متعددی روبه رو هستند اگر این شرایط ادامه پیدا کند قطعاً در ماه های آینده صنعت خودرو شاهد تعطیلی قطعه سازان به دلیل کمبود نقدینگی و تشدید مشکلات عدیده خواهد بود.

]
یک کارشناس صنعت خودرو به وضعیت صنعت قطعه سازی با تعلیق همکاری پژو با شرکای ایرانی اشاره کرده و گفت:هنوز هیچ کس پاسخگوی ضرر وزیان قطعه سازان نیست و تجهیزات و قطعات محصولات مشترک در واحدهای تولیدی مانده و خریداری ندارد.