سن اعتیاد به 14 سال رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیمی با بیان اینکه علاوه بر صیانت از بهبودیافتگان و درمان آنها مهم‌ترین کار، فعالیت پیشگیرانه و کاهش تقاضا است، تاکید کرد: ضربه زدن به شبکه‌های اقتصادی قاچاقچیان سرلوحه کار امسال است؛ چرا که به دلیل حجم تحویل، گردش مالی در حوزه موادمخدر با خرید و فروش نفت برابری می‌کند و باید به این اقتصاد ضربه وارد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که معتقد است کاهش تقاضا دو بال دارد و نخستین آن حساسیت‌زایی است، خاطرنشان کرد: این مهم به ویژه در خانواده و نظارت آنها بر فرزندان و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در مورد مواد مخدر مانند یک بیماری باید در اولویت باشد.

,

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مواد مخدر در جهان اشاره و با بیان اینکه سالانه رقمی معادل سه هزار میلیارد دلار گردش مالی حاصل از این پدیده برآورد شده است، گفت: بیش از ۵۳ هزار نفر بر اثر سوء مواد مخدر از ابتدای انقلاب تاکنون جان خود را در ایران از دست داده‌اند.

,

وی همچنین میانگین سن اعتیاد را 14 سال اعلام و اضافه کرد: براساس بند 3 ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه، شهرداری و بهزیستی ملکف به نگهداری معتادین پرخطر هستند، حال آنکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از زمان ساخت مرکز ماده 16 بیش از 9 میلیارد تومان را تنها صرف نگهداری معتادین کرده است!

,

به گفته های او تریاک، هروئین، شیشه و گل به ترتیب در صدر استعمال و استفاده معتادین در قرار دارند.

,

ایسنا

]
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جلسه هماهنگی فعالیت های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به نکاتی عجیب از جمله برابری گردش مالی مواد مخدر و فروش نفت ملی اشاره کرد.