سقف کوتاه دانشگاه های استان برای دانشجویان بلند پرواز یزدی
[
, ,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، قطعا هر یزدی میداند استان یزد بیش از بیست سال رتبه نخست کنکور را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این اتفاق جز با تلاش دانش آموزان، زحمت معلمان و فداکاری خانواده های یزدی امکان پذیر نبوده اما ظاهرا باید همیشه یک جای کار بلنگد!

,

علی رغم نمود خوب هماهنگی نظام آموزشی با محصلین تا زمان کنکور متاسفانه گویا برنامه ای منسجم برای قبول شدگان کنکور طرح ریزی نشده است.

,

اخیرا اسامی 938 دانشگاه برتر دنیا منتشر شد، در این میان 23 دانشگاه هم از کشور عزیزمان ایران حضور داشتند. شوربختانه نه دانشگاه یزد و نه دانشگاه علوم پزشکی در این میان جایی ندارند.

,

, ,

چنین نتیجه ای برازنده دارالعلم یزد نیست. محصلین یزدی که با کسب رتبه های برتر کنکور در طول دو دهه عزم و اراده و مرتبه علمی خود را به رخ تمام کشور کشیده اند، پر واضح است که این نتیجه به دلیل عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح حاصل شده و گرنه چنین دانش آموزانی که یزد را در ماراتن کنکور پیشتاز کردند می توانستند دانشگاه های یزد را هم در میان دانشگاه های کشور سربلند کنند.

,

چنین اخباری از رتبه دانشگاه های استان است که دانشجویان نخبه یزدی را مجبور به ترک شهر و دیار و سفر به دیار قربت برای کسب مدارج علمی و موفقت های پس از آن کرده است. شاید اکثر مردم استان از هزینه های مادی و معنوی و همچنین خطراتی که این ترک وطن ها برای جوانان یزدی و خانواده هایشان دارد مطلع باشند، اما کاش می شد با محاسبه های مرسوم نشان داد این کم لطفی های مراکز آموزش عالی یزد از طریق دفع نخبه های استان و بی بهره کردن استان از علم آنان چه لطماتی را به پیشرفت و توسعه استان وارد می کند. شاید با انجام چنین محاسباتی مدیران ارشد نظام آموزشی در استان کمی به خود بیایند و با افزایش سطح علمی و همچنین سطح کیفی آموزش دانشجویان و نخبگان یزد را مجاب به ماندن در شهر خود کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
علی رغم 24 سال پیشتازی استان یزد در کنکور هنوز دانشگاه های استان نتوانسته اند محیطی برای اقناع دانشجویان نخبه یزدی فراهم آورند.