دولتمردان فارغ از تعلقات سیاسی به مصلحت کشور بیاندیشند/مجلس بر اساس موازین شرعی و قانونی به مسئله FATF ورود کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ قرار داد FATF و لایحه پالرمو چندی است که توسط کارشناسان، مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

در این خصوص با تنی چند از ائمه جمعه استان کرمان نیز در رابطه با ابعاد مختلف این قرار داد و آسیب هایی که برای کشور به وجود خواهد آورد به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر خواهید خواند.

,

امام جمعه بافت:نمایندگانی که به  FATF رأی مثبت دهند خائن هستند

, امام جمعه بافت:نمایندگانی که به  FATF رأی مثبت دهند خائن هستند , امام جمعه بافت:نمایندگانی که به  FATF رأی مثبت دهند خائن هستند,

حجت الاسلام و المسلمین علی مهدی زاده امام جمه شهرستان بافت در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه رسالت اصلی FATF نظارت بر عملکرد شبکه بانکی در سطح جهانی است، گفت: به این معنی که تمام عملیات بانک های به عملیات بانک جهانی متصل می شوند و در اختیار آمریکا قرار می گیرند.

, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی ادامه داد: در اجرای استانداردهای FATF لایحه ای به نام پالرمو به معنی مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی وجود دراد که اگر چه ظاهر زیبایی دارد؛ اما تعریف آنها از این واژه با تعاریف ما متفاوت است.

,

امام جمعه بافت با بیان اینکه برخی موافقت رهبری را در این مسئله عنوان کردند که چندی بعد این مسئله تکذیب شد ، اظهار کرد: این در حالی است که رهبری در رابطه با قرار داد FATF بیان کرده اند که این کنوانسیون یک قرار داد استعماری است.

,

حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده تأکید کرد: با تصویب FATF نتیجه ای جز دست برداشتن از جبهه مقاومت و تحریم سپاه پاسداران و تضعیف توان موشکی کشور ندارد.

,

امام جمعه شهرستان بافت عنوان کرد: مسئولین و نمایندگانی که عامدا به این لوایح رأی مثبت داده اند خائن به کشور هستند و خیانت انها در آینده روشن خواهد شد.

,

امام جمعه ریگان:مجلس بر اساس موازین شرعی و قانونی به  مسئله FATF  ورود کند

, امام جمعه ریگان:مجلس بر اساس موازین شرعی و قانونی به  مسئله FATF  ورود کند, امام جمعه ریگان:مجلس بر اساس موازین شرعی و قانونی به  مسئله FATF  ورود کند,

حجت السلام و المسلمین علی رنجبر امام جمعه شهرستان ریگان در گفتگو با خبرنگار ما؛ در خصوص قرار دادFATF گفت:  مقام معظم رهبری تأکید داشته اند که مجلس باید بر طبق موازین شرعی و قانونی باید در خصوص قراردادهایی که در کشور اجرا می شود وارد شود.

, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی با بیان اینکه در زمینه قرار داد  FATF تفاوت معنایی در ترجمه واژه تروریست در دیگر کشورها و در کشور ما وجود دارد، ابراز کرد: بنابراین باید در این زمینه شفاف سازی شود چرا که با امضا کردن این قرارداد باید در سطح کشور اجرا شود.

,

امام جمعه شهرستان ریگان ادامه داد: مسئولین باید با تشکیل کمیته های تخصصی زمینه نفوذ دشمن و بیگانگان را کاهش دهند تا امنیت ملی کشور خدشه دار نشود.

,

امام جمعه بم:دولتمردان فارغ از تعلقات سیاسی به مصلحت کشور بیاندیشند

, امام جمعه بم:دولتمردان فارغ از تعلقات سیاسی به مصلحت کشور بیاندیشند, امام جمعه بم:دولتمردان فارغ از تعلقات سیاسی به مصلحت کشور بیاندیشند,

حجت السلام و المسلمین قاسم دانشی امام جمعه شهرستان بم در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، گفت: ما دشمنان و بد خواهان قسم خورده ای داریم که به هیچ وجه صلاح و پیشرفت کشور را نمی خواهند.

, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی ادامه داد: جهان استکبار و در رأس آنها آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی با رفتار و عملکرد خود نشان داده اند که هیچ گاه خیر خواه ما نبوده اند و این مسئله حقیقتی مسلم است.

,

امام جمعه شهرستان بم ابراز کرد: افراد خارج از وابستگی سیاسی در چهار چوب قانون اساسی، منویات رهبری و راه امام خمینی(ره) منصفانه در خصوص مسائل کشور اظهار نظر کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین دانشی ادامه داد: هیچ گاه شاهد نبوده ایم که جهان استکبار با هدف خیر اقدامی را برای کشور ما انجام داده باشد؛ بلکه هر گامی را به منظور منافع خودشان انجام داده اند.

,

وی افزود: در خصوص مسئله برجام و همکاری های اقتصادی که با ما داشتند آنجا که منافعشان اقتضا کرده است خوب پای کار آمده اند؛ بر همین اساس باید نسبت به دشمنان خود بد بین باشیم.

,

امام جمعه بم با بیان اینکه بنا نیست دور خودمان خط بکشیم چرا که بر اساس مصلحت و عزت کشور با دیگر کشورها روابط داریم، گفت: در خصوص بحث FATF باید واقع بینانه مورد بررسی قرار داده شود.

,

این مقام مسئول افزود: برخی معتقدند چون این مسئله یک معاهده بین المللی است پس در آن حق اعتراض وجود دارد در حالی که این مسئله ساده انگاری است و باید از گذشته درس عبرت بگیریم.

,

حجت الاسلام و المسلمین دانشی اذعان کرد: دشمنان ما همواره به دنبال تسلط همه جانبه بر ما بوده اند و در تلاش اند که ما را تحت فشار قرار دهند.

,

امام جمعه شهرستان بم در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دشمن از بعد نظامی توان مقابله با ما را ندارند بر همین اساس وارد مباحث اقتصادی ما شده اند ؛ لذا ضرورت دارد که تمامی دولتمردان و نمایندگان مجلس حواسشان را جمع کنند و به آنچه که به صلاح کشور است فارغ از تعلقات سیاسی عمل کنند.

,

انتهای پیام/

]
تنی چند از ائمه جمعه استان کرمان در گفتگوهای جداگانه ای واکنش خود را نسبت به قرار داد FATF ابراز کردند که مشروح ان را در گزارش زیر خواهید خواند.