عدم جذب کامل اعتبارات اشتغال پایدار در روستاهای استان از کم کاری است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد آوا، استاندار یزد صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: استان یزد با 19 خوشه صنعتی و صنفی که بسیاری از آنها مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته مزیت بالایی دارد که باید از این مزیت در اشتغال خرد و روستایی بهره ببریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

محمود زمانی قمی ادامه داد: استان یزد در حوزه گردشگری متفاوت از بسیاری از بخش‌های سرزمینی ما است و مزیت بالایی دارد علاوه برا اینکه با ثبت جهانی یزد ما بسیار خوب می‌توانیم از این مزیت استفاده کنیم و در زمینه‌های انرژی خورشیدی، نساجی، کاشی سرامیک و فولاد تولید بالایی دارد.

,

وی گفت: دولت انتظار بالایی از استان یزد دارد که دقیق و درست است هیچ دلیلی وجود ندارد که یزد در جایگاه اول نباشد و هرچه این استان از جایگاه اولی به دور باشد نشان از کم کاری ماست و باید کاری کنیم که با همت و تلاش خود و با استفاده از مزیت‌هایی که استان دارد به جایگاه اول کشور صعود کنیم.

,

زمانی قمی با اشاره به میزان اعتبارات ابلاغ شده جهت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان عنوان کرد: چنانچه این اعتبارات ابلاغ نشده باشد و در بانکها نباشد نشان از کم کاری است که باید سریعا پیگیری شود و باید ایرادات خود را بپذیریم و من هم به عنوان مسئول استان یزد از همه منافع استان دفاع می‌کنم.

,

وی گفت: در شرایط کاملا متفاوت با چند ماه قبل قرار داریم و آنهایی که جمهوری اسلامی را نمی‌پسندند و نظام اسلامی را بر نمی تابند در صدد وارد کردن فشار بر کشور هستند و این امری طبیعی است که برای مقابله با شرایط باید برنامه داشته باشیم.

,

استاندار یزد عنوان کرد: ما استان معدنی صنعتی کشور هستیم بنابراین در این شرایط برخی کارخانجات و واحدهای تولیدی استان به مواد اولیه که از خارج باید وارد شوند وابسته هستند که این میزان وابستگی احصا شده و بنابراین در جلسه اقتصاد مقاومتی که امشب برگزار می‌شود می خواهیم تدبیر اتخاذ کنیم تا با وارد کردن تکنولوژی این مواد اولیه را در داخل کشور تولید کنیم و بانک‌ها نیز تسهیلات خود را به این سمت سوق دهند.

,

زمانی قمی عنوان کرد: وقتی کشورهایی چون چین و آلمان در جنگ اقتصادی توانستند پیش بروند ما نیز باید فعال شویم و شبانه روز وقت بگذاریم و در مسیر اشتغال روستایی  و خرد که پیش روی ما گذاشته شده است پیش برویم و 100 درصد اعتبارات را در این زمینه جذب کنیم.

,

انتهای پیام/

]
استاندار یزد با اشاره به میزان اعتبارات جهت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان عنوان کرد: چنانچه این اعتبارات ابلاغ نشده باشد و در بانکها موجود نباشد نشان از کم کاری است که باید سریعا پیگیری شود.