همه دستگاه در قبال اطفای حریق جنگل‌ها مسئولیت دارند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در انتقال فرهنگ حفظ محیط طبیعی اظهار کرد: رسانه‌ها در جهت پیشگیری از اطفای حریق و جلوگیری از اثرات مخرب آن در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند که در کاهش آتش سوزی بسیار موثر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در کاهش سطح حریق در اراضی ملی و حتی جلوگیری از پیشروی آتش در مناطق هدف تصریح کرد: خوشبختانه این همکاری سبب شد تا وسعت آتش سوزی ها در سال 96 نسبت به سال 95 کاهش چشمگیری داشته باشد.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به تفکیک وظایف دستگاه‌های اجرایی و متولی استان جهت پیشگیری از آتش سوزی و اجرای عملیات اطفای حریق در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کرد: در جلسات ستاد اطفای حریق مراتع استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مراقبت های لازم در خصوص تابلوهای منصوبه اداره کل منابع طبیعی استان در محورهای مواصلاتی مدنظر را در دستور کار قرار خواهد داد.

,

وی فراهم کردن لیست امکانات و تجهیزات موردنیاز برای زمان وقوع حوادث را از وظایف اصلی فرمانداران دانست و گفت: فرمانداران نیز موظفند تا با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال وقوع حریق در مراتع نسبت به تشکیل جلسات اطفای حریق مراتع در شهرستان ها اقدام کرده و تجهیزات موردنظر را فراهم کنند.

,

آقاجانلو با اشاره به نقش موثر آموزش در کاهش حریق در اراضی ملی و طبیعی استان تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران با محوریت دفتر امور روستایی استانداری و اداره کل منابع طبیعی آموزش‌های لازم را به روستائیان ارائه خواهند داد و علاوه بر آن نیز در روستاهای مستعد آتش سوزی از محل اعتبارات دهیاری ها به تعداد نیاز آتش کوب و دمند خریداری شده و در اختیار دهیاران قرار می گیرد.

,

وی صدا و سیما را اثربخش ترین دستگاه فرهنگی جهت اجرای موفق برنامه های اداره کل اعلام کرد و گفت: در جلسات برگزار شده با مسئولین استانی جهت اطفای حریق مقرر شده است تا صداوسیمای مرکز اشراق نسبت به اطلاع رسانی و تهیه و پخش برنامه های ترویجی در خصوص لزوم حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل های استان زنجان اقدام کند.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به بارندگی های اخیر و افزایش پوشش گیاهی در جنگل ها و مراتع استان و گرم شدن هوا و آغاز سفرهای تابستانی و حضور مردم و گردشگران در طبیعت خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی و کاهش اثرات مخرب آن پدیده پیام های ترویجی و آموزشی جهت اطلاع رسانی موثر در بین مردم جهت انتشار در این رسانه ارائه شده است.

,

وی با بیان اینکه در جلسه اطفای حریق استان زنجان مقرر گردیده تا تمامی دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی برای مقابله با حریق در مراتع و جنگل های استان تمهیدات لازم را فراهم و در زمان مورد نیاز با اداره کل منابع طبیعی استان همکاری کنند، مسئولیت اطفای حریق در مراتع و جنگل های واقع در حریم شهرها را متوجه اداره کل راه و شهرسازی استان دانست و ابراز کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با در اختیار گرفتن پهباد و مدیریت اطفای حریق در مراتع و جنگل های استان در کنار سایر دستگاه انجام وظیفه نماید.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به آمادگی دستگاه‌های مرتبط در جلوگیری از آتش سوزی در مراتع استان گفت: همه دستگاه در قبال اطفای حریق جنگل‌ها مسئولیت دارند.