اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان زنجان/ 100 نفر از زندانیان غیرعمد به کمک خیرین در زنجان آزاد می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علاالدین کریمی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان به حضور فعال خیرین در آزاد سازی زندانیان غیرعمد اشاره و اظهار کرد: کمک‌های خیرین در برنامه گلریزان امسال 90 درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی بیان کرد: در برنامه گلریزان امسال یک میلیارد و 75 میلیون تومان در شهر‌های زنجان، خرمدره، خدابنده و ابهر برای آزادی زندانیان غیرعمد جمع آوری شده است.

,

مدیرکل زندانهای استان زنجان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده 100 نفر از زندانیان غیرعمد با کمک خیرین آزاد می‌شود بیان کرد: 50 نفر از زندانیان آزاد شدند و پرونده 50 نفر از زندانیان نیز در دست مطالعه و بررسی بوده و در آینده نزدیک 50 نفر دیگر آزاد خواهند شد.

,

وی با اشاره به اینکه آزاد سازی زندانیانی که به دلیل بدهی‌های پایین زندانی شدند در اولویت قرار دارد افزود: زندانیان غیرعمد افرادی هستند که به دلیل چک‌های برگشتی و مسائل کارگاهی، طلاق و غیر بوده است.

,

کریمی با اشاره به اینکه در زندانیان در سال گذشته 2 هزار و 142 مورد از مرخصی اعطایی بهره مند شدند اظهار کرد: مرخصی‌ها با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موضوع تحکیم روابط خانوادگی برای زندانیان داده می‌شود.

,

وی با اشاره به موضوع اشتغال برای زندانیان و مراقب‌های بعد از خروج زندانیان از زندان تصریح کرد: در سال گذشته برای 220 نفر از زندانیان آزاد شده در زنجان تشکیل پرونده شده که 68 نفر توانستند از تسهیلات بانک‌ها برای ایجاد اشتغال برخوردار شوند.

,

مدیرکل زندانهای استان زنجان بیان کرد: مجموع مبالغ تسهیلات ارائه شده برای زندانیان آزاد شده برای ایاد اشتغال 12 میلیارد و 212 میلیون ریال بوده است.

,

وی با اشاره به اجرای طرح حرفه آموزی برای زندانیان افزود: حرفه آموزی برای زندانیان ما در زندان حرفه آموزی برای زندانیان و ایجاد اشتغال برای زندانیان است.

,

کریمی با بیان اینکه کلاس‌ها حرفه آموزی با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای برای زندانیان غیرعمد برگزار می‌شود بیان کرد: 206 نفر در کلاس‌هایی که برگزار شد شرکت کردند.

,

وی ابراز کرد: یک هزار و 37 نفر در آزمون نهای شرکت کردند که 947 نفر توانستند کارنامه قبولی را دریافت کنند.

,

مدیرکل زندانهای استان زنجان با بیان اینکه در مجموع 605 نفر در داخل زندان در حرفه‌های مختلف مشغول بکار هستند افزود: این امر برای زندانیان منبا درآمد بوده و با این درآمد زندانیان می‌توانند پس انداز کرده و تامین مخارج خانواده‌هایشان را تامین کنند.

,

وی با اشاره به جدا سازی زندانیان مواد مخدر با سایر زندانیان در زنجان بیان کرد: در حال حاضر بند زندانیان مواد مخدر به صورت کامل از زندانیان معمولی جداسازی شده است.

,

کریمی با اشاره به پروژه انتقال زندان زنجان به خارج از شهر بیان کرد: این امر از برنامه‌هایی است که در دست بررسی بوده و این پروژه در حال حاضر در مرحله تخصیص اعتبار و تحویل زمین قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه امسال هیچ گونه خودکشی و فرار زندان در استان زنجان نداشتیم افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان در اولویت قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل زندانهای استان زنجان با اشاره به حضور فعال خیرین در آزاد سازی زندانیان غیرعمد در استان زنجان گفت: 100 نفر از زندانیان غیرعمد با استفاده از منابع کمک‌های خیرین در استان زنجان آزاد می‌شوند.