نرخ 17.4 درصدی بیکاری در شاهین‌شهر و میمه/ سرانه مصرف آب در شهرستان 80 لیتر از متوسط کشوری بالاتر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ علیرضا بصیری، عصر روز گذشته، در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و لزوم پرداختن و معرفی ابعاد شخصیتی شهید دکتر بهشتی، به برگراری برنامه های هفته شاهین شهر اشاره و با تأکید بر لزوم مدیریت هزینه ها و رعایت شئونات اسلامی در برنامه های ویژه این هفته، اظهار کرد: باید هم اندیشی میان مسئولان شهرستان برای درآمدهای پایدار صورت گیرد، چرا که درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی از نوع درآمدهای پایدار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

فرماندار شاهین شهر و میمه، با اشاره به تغییر روند اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: سالهای گذشته 97 درصد این مالیات به شهرستان اختصاص داشت، اما در حال حاضر این مالیات به نسبت جمعیت استان تقسیم می شود و تنها سهم اندکی به شاهین شهر اختصاص دارد.

,

دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری ها سم مهلک برای مدیریت شهری است

, دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری ها سم مهلک برای مدیریت شهری است,

وی با انتقاد از دخالت بیش از اختیارات قانونی شوراها در امور اجرایی شهرداری ها، گفت: لازم است جلسات متعددی برای آموزش وظایف و اختیارات شوراها برگزار شود، چرا که دخالت شوراها در امور اجرایی سم مهلک برای شهر و روستاها است و به مدیریت شهری آسیب می زند.

,

بصیری، عمده مسئولیت بخش حمل و نقل را بر عهده شهرداری ها دانست و تصریح کرد: دولت به غیر از بحث حاکمیتی هیچ مسئولیتی در حمل و نقل ندارد، قبل از سال 1391 دولت برای خرید اتوبوس و سایر موارد یارانه می داد، اما بعد از آن دیگر چنین چیزی وجود ندارد و دولت تعهدی در این زمینه ندارد.

,

لزوم مصرف بهینه انرژی با 30 درصد کاهش مصرف و برخود جدی با متخلفان و مشترکان پرمصرف

, لزوم مصرف بهینه انرژی با 30 درصد کاهش مصرف و برخود جدی با متخلفان و مشترکان پرمصرف,

فرماندار شاهین شهر و میمه، با اشاره به جدی بودن بحران آب، ابراز کرد: همه دستگاه ها موظف هسند تا نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند و آبفای شهرستان به عنوان متولی آب باید در این زمینه جدی تر عمل کند و هیچ مسامحه ای در این زمینه قابل پذیرش نیست و باید آب مورد نیاز شهروندان و اصناف و صنعت با مدیریت صحیح تأمین شود.

,

وی تأمین ذخیره آب استراتژیک نانوایی ها را از الزامات اساسی دانست و اظهار کرد: برخی از دستگاه ها افزایش قابل توجهی در میزان مصرف آب اردیبهشت ماه داشته اند و همین مسأله درباره برق هم وجود دارد که باید با دستگاه های خاطی به شدت برخورد شود تا میزان مصرف انرژی را کاهش دهتد.

,

سرانه مصرف آب در شهرستان شاهین شهر و میمه 80 لیتر از متوسط کشور بالاتر است

, سرانه مصرف آب در شهرستان شاهین شهر و میمه 80 لیتر از متوسط کشور بالاتر است,

بصیری، تبلیغات و آموزش برای مدیریت صحیح مصرف آب از سوی شهروندان را از ضروریات مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف آب در شهرستان شاهین شهر و میمه 80 لیتر از متوسط کشور بالاتر است و لازم است تا شهروندان در این زمینه توجیه شوند و با 30 درصد کاهش مصرف آب و برق همکاری لازم برای عبور از بحران کم آبی داشته باشند، همچنین بایستی با مشترکان پرمصرف و واحدهایی که پمپ آب مستقیم دارند برخورد جدی شود.

,

فرماندار شاهین شهر و میمه، با اشاره به لزوم اصلاح فرهنگ آبیاری و کشت با توجه به کمبود آب، گفت: برخی از محصولات در شرایط کنونی شهرستان توجیهی برای کشت ندارند و باید کشاورزان را برای آموزش تغییر الگوی کشت آموزش و آگاه کرد.

,

وی با اشاره به هیجان بازی های جام جهانی و بازی غرور افرین تیم ملی ایران بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر مردم و مسئولان تاکید و خاطرنشان کرد: با تعامل و همدلی همه مردم و مسئولان علاوه بر از بین رفتن توطئه های استکبار جهانی مشکلات موجود در کشور نیز رفع خواهد شد.

,

شاهین شهر و میمه با 17.4 درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان و کشور را دارند

, شاهین شهر و میمه با 17.4 درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان و کشور را دارند,

بصیری، به اهتمام مدیران برای حضور در جلسات، پیگیری امور و اجرای مصوبات تا حصول نتیجه، رعایت قوانین و شئونات و استفاده از کالای ایرانی در سیستم اداری و اجرای پروژه های مجموعه تحت مدیریتی خود تاکید و با اشاره به معضل بیکاری ابراز کرد: در حالی که نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است اما متاسفانه در استان اصفهان 14 درصد و در شهرستان شاهین شهر و میمه 17.4 درصد است که لازم است با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد اشتغال این آمار کاهش پیدا کند.

,

استقرار میز خدمت در ادارات دولتی از ابتدای تیرماه/ انتصاب معاون جدید برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان

, استقرار میز خدمت در ادارات دولتی از ابتدای تیرماه/ انتصاب معاون جدید برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان,

فرماندار شاهین شهر و میمه، به بخشنامه استقرار میز خدمت در ادارات دولتی اشاره کرد و افزود: بر اساس بخشنامه هیئت دولت از ابتدای تیرماه سال جاری همه ادارات موظف به استقرار میز خدمت در ورودی ادارات خود هستند و برابر بخشنامه باید پاسخگوی مراجعین خود باشند.

,

رئیس دادگستری شهرستان، مدیر آب و فاضلاب شهرستان، سرپرست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این جلسه مسائل و مطالب حوزه مدیریتی را مطرح کردند و در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های محمود اوحدی، طی حکمی از سوی وزیر کشور، ناصر حسینی منجزی به سمت معاون جدید برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان منصوب شد.

,

انتهای پیام

]
فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است اما متاسفانه در استان اصفهان 14 درصد و در شهرستان شاهین شهر و میمه 17.4 درصد است که لازم است با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد اشتغال این آمار کاهش پیدا کند.