تصمیم برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد بدون مجوز شورای شهر گرفته شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عضو شورای شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد گفت: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در جامعه حاکم است و مردم درگیر مشکلات اقتصادی جدی هستند، من به شدت مخالف برگزاری جشن بودم و هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محسن ابوترابی با بیان اینکه شهرداری‌ها هم در کل کشور با مشکل روبرو هستند، افزود: فارغ از مسائل اجتماعی، دینی و فرهنگی که جای خودش است و به حق هم هست، مباحث مالی‌اش بر دوش شهرداری است و هزینه کردن از شهرداری کار درستی نیست.

,

وی اظهار داشت: یکی از آقایان می‌گفت دولتی‌ها برای ما تکلیف تعیین کرده‌اند، گفتم دولتی‌ها نمی‌توانند برای شهرداری‌ها تکلیف تعیین کنند. ما زیر نظر دولت که نیستیم ما زیر نظر مردمیم.

,

عضو شورای شهر یزد تأکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی جامعه اصلا صلاح نمی‌دانیم که این هزینه‌های هنگفت صورت بگیرد. مردم در فشار اقتصادی قرار دارند، اوضاع مالی‌شان خوب نیست بعد ما بیاییم چینین هزینه‌هایی کنیم؟! و مثلا شهرداری 700 میلیون تا یک میلیارد برای این مسئله هزینه کند!

,

ابوترابی اضافه کرد: آن هم بدون مجوز شورا، البته برخی از اعضای شورا هستند اما این اقدام بدون مجوز شورا و بدون اینکه من عضو شورا در جریان باشم صورت گرفت! در حالی که باید این مسئله در شورای شهر مصوب شود.

,

وی تصریح کرد: این در حالی است که اصل این کار اشکال دارد و جایی برای دفاع آن وجود ندارد. این که برخی‌ها از این اقدام دفاع می‌کنند جای سئوال دارد؟ آیا این افراد حاضرند از جیب خودشان هزینه کنند؟ بعید می‌دانم!

,

عضو شورای شهر یزد یادآور شد: اینکه می‌گویند یک سوم هزینه را اسپانسر بدهد، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری؛ اول بحث 4 میلیارد بود، بعد 3 میلیارد تومان را مطرح کردند و آخرش هم گفتند 700 میلیون تا یک میلیارد تومان شهرداری هزینه کند. که البته آخر هم احساس می‌کنم فقط شهرداری هزینه کند و کس دیگری هزینه‌ای نمی‌دهد. یعنی با این وضع اقتصادی بعید می‌دانم کسی دیگری هزینه کند.

,

ابوترابی گفت: دولت اگر می‌تواند برود خودش را جمع کند. دولت بعید است در این حوزه هزینه‌ای کند و پول را آخرش فقط شهرداری خواهد داد. آن هم پول مردمی است که در چه سختی و چه گرفتاری قرار دارند و این وضعیت نه رضایت خداوند و نه رضایت خلف خداوند را به دنبال دارد و بنده هم هچنان که قبل از این هم اعلام کرده‌ام به شدت مخالف این مسئله هستیم.

,

انتهای پیام/

]
عضو شورای شهر یزد گفت: این اقدام بدون مجوز شورا و بدون اینکه من عضو شورا در جریان باشم صورت گرفت! در حالی که باید این مسئله در شورای شهر مصوب شود.