بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از موسسه فرزندان شکوفه‌های صالح در خلیل‌آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حسین اسماعیلی ثانی صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: رئیس بهزیستی کشور که به‌منظور ارزیابی و بررسی مشکلات و عملکرد دستگاه‌های زیرمجموعه خود به منطقه سفر کرده بود در موسسه شکوفه‌های صالح در شهرستان خلیل‌آباد حضور پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی طی سفر یک روزه در منطقه ترشیز حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: در این سفر ابتدا در جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی سه شهرستان، فرمانداران و روسای بهزیستی شهرستان های ترشیز گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی و مقایسه آن با استان ارائه کردند.

,

رئیس بهزیستی خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: در این جلسات قول های مساعدی در راستای کمک به جامعه هدف بهزیستی در قالب مصوبات سفر عنوان شد و ضمن بازدید از خانه فرزندان شکوفه های صالح، هدایی نقدی به فرزندان موسسه اهدا و قول مساعدت جهت خرید یک دستگاه مینی بوس داده شد.

,

وی به مصوبات سفر معاون وزیر اشاره کرد و گفت: اجرای یک وعده غذای گرم در سال جاری در کلیه مهدهای شهری و روستایی، کمک موردی به مبلغ 600 میلیون ریال جهت جامعه هدف بهزیستی، کمک به مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی و ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی در شهر خلیل آباد نیز از جمله مصوبات این سفر بود.

,

 

,

, , ,

ضرورت راه اندازی اورژانس یا پایگاه اجتماعی در خلیل آباد

, ضرورت راه اندازی اورژانس یا پایگاه اجتماعی در خلیل آباد ,

مجتبی شاکری در حاشیه بازدید رئیس بهزیستی کشور از موسسه شکوفه های صالح خلیل آباد اظهار داشت: 6.5 درصد نرخ بیکاری، 2.4 درصد نرخ بی سوادی و 6.2 درصد نرخ ازدواج شهرستان خلیل آباد است.

,

وی با بیان اینکه 2.5 درصد از جمعیت شهرستان بالغ بر 1300 نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، اذعان کرد: 150 نفر از زنان شهرستان، سرپرست خانوار هستند.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه آسیب های اجتماعی و موضوعات مرتبط با بهزیستی در سطح شهرستان صورت گرفته است، عنوان کرد: به منظور کاهش طلاق توسط بهزیستی و دادگستری شهرستان مراکز مشاوره از شهریور سال گذشته راه اندازی شدند و 20 درصد از پرونده های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره در شهرستان خلیل آباد منجر به صلح و سازش شده است.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: 45 خانواده دو معلولی و 150 خانواده تک معلولی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد که  18 واحد مسکن به خانواده ها دو معلولی و 63 واحد مسکن تک معلولی ساخته شده است.

,

شاکری بیان کرد: خشکسالی ها و مشکلات اخیر در شهرستان خلیل آباد بر اوضاع اقتصادی مردم تاثیر بسزایی داشته و با افزایش مراجعات به فرمانداری به جهت درخواست مساعدت مواجه هستیم.

,

وی با بیان اینکه سیاست دولت بر افزایش مستمری بگیران نیست ولی به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نیازمند مساعدت بهزیستی هستیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان خلیل آباد جمعتی بالای 50 هزار نفر دارد درخواست ایجاد اورژانس اجتماعی را داریم

,

وی با تاکید بر اینکه اگر راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان خلیل آباد با توجه به محدودیت ها امکانپذیر نیست حداقل پایگاه اجتماعی را در شهرستان داشته باشیم، افزود: تصویب اعتبار ویژه ای را جهت طرح های آگاه سازی و کنترل آسیب های اجتماعی در شهرستان خلیل آباد از درخواست های شهرستان خلیل آباد است.

,

 

,

, , ,

بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور است

, بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور است,

انوشیروان محسنی بندپی همچنین در حاشیه سفر خود به شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: بازدید از موسسه فرزندان شکوفه های صالح شهرستان خلیل آباد، راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی را از جمله اهداف سفر به ترشیز است.

,

وی همچنین عنوان کرد: 40 میلیون برای کمک های مددجویی، 20 میلیون برای لوازم توان بخشی و کمک به موسساتی که بازدید می شوند و در راستای اهداف بهزیستی فعالیت می کنند به شهرستان خلیل آباد تحقق خواهد گرفت.

,

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی در کل کشور، خاطرنشان کرد: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه سفر خود به منطقه ترشیز از خانه فرزندان شکوفه‌های صالح در شهرستان خلیل‌آباد بازدید کرد.