شخصیت امام صادق (ع) مرکز فقاهت شیعه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام والمسلمین محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شهادت امام صادق(ع) ، اظهار داشت: شهادت امام جعفر صادق (ع) مورد توجه علماست و باید مردم هم اهمیت زیادی برای این مسله قائل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی دامه داد: امام صادق(ع) در طول عمر بابرکت خود به نشر معارف اسلامی و احکام اسلام پرداختند و در این مدت چهار هزار شاگرد را پرورش و آموزش دادند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه بر اساس تدبیر امام صادق(ع) امروز شیعه از نظر علمی بسیار پیشرفت کرده است، گفت: شخصیت امام صادق(ع) در آن زمان به قدری شناخته شده بود که تمام روسای اهل تسنن مثل ابوحنیفه افتخار می کردند که شاگرد امام صادق (ع) بودند.

,

وی اضافه کرد: این ارزشمند است که تمام اهل تسنن به این مسله  اعتراف کردند که امام صادق (ع) از جهات علمی در اوج قرار دارد و افتخار شاگردی ایشان  را دارند.

,

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه این مسئله باعث وحدت شیعه و سنی می شود، ابراز داشت: اکثر روایات ما از این شخصیت بزگوار است و شیعیان این شخصیت را به عنوان امام معصوم(ع) و اهل تسنن ایشان را به عنوان عالم صادق قبول دارند به همین دلیل روایات ایشان مورد توجه شیعه و سنی می باشد.

,

وی بیان داشت: شخصیت امام صادق (ع) مرکز فقاهت شیعه است؛ شیعه فقاهت و رساله های عملیه و فتوای علمای بزرگ، همه از روایات امام صادق(ع) هست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد را تربیت کردند ، گفت: شخصیت امام صادق (ع) مرکز فقاهت شیعه است و تمام اهل تسنن به این مسله اعتراف کردند که امام صادق (ع) از جهات علمی در اوج قرار دارد.