آب شرب روستای شبیلوی میاندوآب، سالم است/ علت احتمالی بیماری روده ای تعدادی از اهالی روستا مسمومیت غذایی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، رسول انتظار مهدی در گفت وگو با خبرنگاران در میاندوآب در مورد مسمومیت تعدادی از اهالی روستای شبیلو، اظهار کرد: با توجه به مراجعه تعدادی از اهالی روستای شبیلو به بیمارستان های شهرستان فورا موضوع در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: بعد از اطلاع یابی از این موضوع مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان به همراه همکاران در بیمارستان حاضر شده و نسبت به بررسی وضعیت بالینی بیماران و عوامل موثر در بروز این بیماری اقدام می کنند.

,

 وی با بیان اینکه در این راستا جلسه هماهنگی با حضور مسئولان شهرستانی در ساعت یک بامداد ۱۸ تیر ماه در محل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تشکیل شد، گفت: صبح امروز(۱۸تیرماه) نیز بررسی میدانی با حضور اکیپ دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و سایر مسئولان شهرستانی انجام و مستندات کنترل کیفی آب شرب منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

,

انتظار مهدی تصریح کرد: نتایج بررسی حاکی از سالم بودن آب شرب مصرفی منطقه دلالت داشته و هیچگونه آلودگی آب شرب مصرفی مردم مطرح نمی باشد.

,

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: علت احتمالی این بیماری روده ای مسمومیت غذایی بوده که نمونه های تهیه شده در سطح استان و انجام آزمایشات تکمیلی، در دست بررسی قرار دارد.

,

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده و مراجعه کننده به بیمارستان در این باره، افزود: تعداد مراجعین از ساعت ۲۲ شب گذشته تا ساعت ۸ صبح امروز کلا ۱۷ مورد بوده که ۱۳ نفر بستری شده بودند که از این تعداد نیز تا ظهر امروز تنها شش نفر تحت نظر و بستری بوده و بقیه ترخیص شده اند.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با توصیه به مردم برای رعایت نکات بهداشتی افزود: توصیه می کنیم شهروندان قبل از مصرف سبزیجات نسبت به سالم سازی آنها اقدام نموده و از استفاده از سالادهای غیر بسته بندی شده در مراسمات و نیز از مصرف غذای مانده بیش از دو ساعت خودداری کرده و حتی الامکان غذای روزانه خود را در منزل تهیه کرده و در صورت لزوم غذای مورد نیاز را از مراکز معتبر تهیه کنند.

,

انتظار مهدی در پایان اظهار کرد: لازم می دانم از زحمات شبانه روزی و مسئولیت پذیری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب و همکاران وی تقدیر و تشکر را داشته باشم.

,

انتهای پیام/

]
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: نتایج بررسی حاکی از سالم بودن آب شرب مصرفی منطقه دلالت داشته و هیچگونه آلودگی آب شرب مصرفی مردم مطرح نمی باشد و علت احتمالی این بیماری روده ای، مسمومیت غذایی است.