باغ موزه دفاع مقدس زنجان در ایستگاه بهره برداری قرار گرفت/بهره برداری از فاز نخست باغ موزه زنجان در سال آینده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا، پروژه احداث پارک موزه دفاع مقدس زنجان از سال 88 آغاز شده و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصدی است در طول این چند سال مسئولان مختلفی در زنجان حضور داشته و قول مساعد برای ادامه احداث این پارک موزه داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

در جلسه هئیت امنای احداث مرکز فرهنگی و پارک ‌موزه دفاع‌ مقدس در استان زنجان نیز استاندار زنجان به این موضوع واکنش نشان داد و عدم اجرای این پروژه را نیازمند اقدامی همگانی عنوان کرد.

,

درویش امیری گفت: برای احداث این پارک باید نگاهی فرادستگاهی داشت.

,

وی کمک به احداث و تکمیل پارک ‌موزه دفاع‌ مقدس زنجان را از وظایف همه دستگاه‌ های اجرایی برشمرد و گفت:برق و آب مورد نیاز برای تکمیل پروژه موزه به صورت موقت تامین می شود.

,

حماسه بزرگ دفاع مقدس و ضرورت حفظ فرهنگ مقاومت یکی از مباحث جدی است که تلاش شده است تا هر استانی فراخوار ظرفیت های خود به این موضوع بپردازد، استان زنجان با تقدیم 3 هزار شهید گلگون کفن در دوران دفاع مقدس دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است.

,

مردم زنجان علاوه بر اینکه در جبهه حق علیه باطل حضور داشتند، در پشتیبانی از جنگ نیز مدال افتخار بر سینه خود دارند و تا به امروز زنجان نقش خود را در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده است.

,

در حال حاضر تنها موزه شهدای استان زنجان واقع در مرکز شهر زنجان به عنوان محلی برای ارائه آثار و نشانه های یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس است.

,

با وجود اینکه بسیاری از استان های کشور همزمان با زنجان احداث پارک موزه دفاع مقدس را آغاز کرده اند اما پیشتازتر از استان زنجان بوده اند.

,

با گذشت چندین سال از کلنگ زنی در حال حاضر این موزه دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصدی است و قرار است فاز نخست آن سال آینده به بهره برداری برسد.

,

پروژه پارک ‌موزه دفاع‌ مقدس استان زنجان از سال 88 در زمینی به مساحت 22.5 هکتار در اراضی گاوازنگ زنجان کلنگ‌ زنی شده و تاکنون طرح مطالعاتی و نقشه‌ برداری مجموعه به پایان رسیده و ساختمانی به وسعت 5200 مترمربع زیربنا در سه طبقه احداث شده است .

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع‌مقدس استان زنجان از سال 92 به صورت رسمی آغاز شده است، افزود: تاکنون پیشرفت فیزیکی بیش از 45 درصد داشته است.

,

قاسم محمدی ادامه داد: به دلیل نبود اعتبارات و اتمام مهلت قرارداد پیمانکار، این پروژه از اواخر اردیبهشت‌ماه 97 با تعطیلی یک ماهه مواجه شد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر با پیمانکار جدید پروژه به توافق رسیده‌ایم،ادامه داد: در روزهای آینده شاهد آغاز به کار مجدد ساخت پروژه ملی باغ موزه دفاع‌مقدس استان زنجان خواهیم بود .

,

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده شاهد بهره‌برداری از فاز نخست پروژه باغ موزه دفاع‌مقدس استان زنجان باشیم.

,

این مسئول کمبود اعتبارات دولتی را موجب طولانی شدن روند ساخت این پروژه عنوان کرد و گفت: با تزریق اعتبار این پروژه به بهره برداری می رسد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان در صورت اختصاص اعتبارات لازم در سال آینده به بهره برداری می رسد.